شناسهٔ خبر: 47104149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخرین جزئیات از زلزله شب گذشته درکردستان/ خسارات به ۵۰ منزل در سروآباد

فرماندار سروآباد گفت: زلزله بامداد روز شنبه باعث وارد شدن خسارات جزئی به بیش از ۵۰ واحد مسکونی در روستا‌های تابعه سروآباد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، یوسف باشی فرماندار سروآباد روز شنبه در جریان بازدید از روستا‌های زلزله زده اظهار داشت: به محض وقوع زلزله در شهرستان سروآباد و اعلام وضعیت منطقه بلافاصله نیرو‌های ارزیاب و هلال احمر به روستا‌های خسارات دیده اعزام شدند.

او یادآور شد: زلزله بامداد امروز باعث تخریب کامل یک واحد مسکونی در روستای پایگلان بخش مرکزی این شهرستان شد و باعث از بین رفتن وسایل و تجهیزات آن شد.

باشی افزود: یک منزل مسکونی نیز در روستای "ماضی‌بن" بخش مرکزی آشپزخانه آن تخریب شد و در سایر روستا‌های تابعه بیش از ۵۰ مورد خسارات به صورت ترکی خوردگی دیوار و سقف خانه‌ها گزارش شده است.

فرماندارسروآباد با بیان اینکه خوشبختانه تلفات جانی گزارش نشده است یادآور شد: نیرو‌های ارزیاب در سطح روستا‌های تابعه در حال بررسی وضعیت هستند و چنانچه مورد خاصی مشاهده شود اطلاع رسانی خواهد شد.

بامداد روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر حوالی شوئیشه در استان کردستان را لرزاند.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، این زمین لرزه در ساعت ۱۸ دقیقه و ۴۴ ثانیه بامداد شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در طول جغرافیایی ۴۶.۶، عرض جغرافیایی۳۵.۲۱ و عمق ۱۰ کیلومتر زمین به وقوع پیوسته است.

این زمین لرزه در ۱۷ کیلومتری شوئیشه (کردستان)، ۲۴ کیلومتری سرو آباد (کردستان) و ۲۸ کیلومتری پاوه (کرمانشاه) رخ داده است.

انتهای پیام/ع

نظر شما