شناسهٔ خبر: 47077809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مناقصه‌مزایده | لینک خبر

گزارشات تحلیلی مناقصه مزایده

ادامه آوار ویلموتس از مزایده ساختمان به حکم دستیاران رسید!

صاحب‌خبر -

ادامه آوار ویلموتس از مزایده ساختمان به حکم دستیاران رسید!

گروه اجتماعی- انگار قرار نیست که کابوس مارک ویلموتس در فوتبال ایران تمام شود. خیلی خلاصه می‌توان گفت که در ادبیات فوتبال این مرزوبوم ویلموتس یعنی آوار! آواری که نه‌تنها خزانه خالی فدراسیون فوتبال را به یغما خواهد برد، بلکه دیگر باشگاه‌ها را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است. جالب آن‌که نفر اولی که این مرد بلژیکی را به ایران آورد نه‌تنها در حال‌حاضر در فدراسیون فوتبال نیست، بلکه افتخار توضیحات بیشتر درباره ننگین‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران را نیز به خود نمی‌دهد و این در حالی است که مردم در انتظار برخوردی قاطع با وی هستند. گره خوردن کار صعود تیم ملی فوتبال ایران به رقابت‌های جام‌جهانی قطر، محکومیت ایران به پرداخت سنگین‌ترین غرامت تاریخ فوتبال ایران(شش‌میلیون یورو به ویلموتس)، حکم مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال توسط شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی(شستا)، حکم مزایده ساختمان باشگاه پرسپولیس (به‌عنوان بخشی از دارایی‌های فدراسیون فوتبال)، حکم دریافت سه‌دانگ از باشگاه پرسپولیس به شستا و حالا حکم سنگین محکومیت ایران در پرداخت مزد دستیاران مرد بلژیکی بقایای انتخاب مردی است که قرار بود با دانش خود تیم ملی فوتبال ایران را به مهم‌ترین رقابت‌های فوتبال در جهان برساند و جیب‌های فدراسیون فوتبال را نیز بابت این صعود پُر کند!!

سند ساختمان پرسپولیس آزاد شد

همان‌طور که گفته شد شرکت شستا حکم مالکیت سه‌دانگ از باشگاه پرسپولیس را دریافت کرده بود که با پیگیری‌های حقوقی این باشگاه در نهایت سه‌دانگ به این باشگاه بازگردانده شد. در همین رابطه، مدیر امور حقوقی و قراردادهای شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد سند تک‌برگ ساختمان فدراسیون فوتبال و همچنین سه‌دانگ از سند باشگاه پرسپولیس به‌نام شستا خورده و این انتقال به‌صورت قطعی انجام گرفته است. اما پیگیری‌های باشگاه پرسپولیس و دخالت محمد شریعتمداری؛ وزیر کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی به این پرونده موجب شد تا مراحل انتقال سه‌دانگ از سند این باشگاه قطعی نشود. در این باره یک خبرگزاری مدعی شده است: «یک منبع موثق نزدیک به وزیر کار و اموراجتماعی اطلاع داده که با پیگیری‌های شریعتمداری؛ وزیر کار و اموراجتماعی، مالکیت ساختمان باشگاه پرسپولیس از شستا خارج شده و سند باشگاه به حالت قبل از ماجرای قضایی شستا برگشته است.»

شستا 22 میلیاردتومان از فدراسیون فوتبال گرفت

در همین رابطه رئیس سابق کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال، می‌گوید: شستا بیشتر از ۲۲ میلیاردتومان از این فدراسیون دریافت کرده است. صادق درودگر؛ مدیر باسابقه فوتبال ایران درباره مالکیت شستا بر شش‌دانگ ساختمان فدراسیون فوتبال و سه‌دانگ ساختمان پرسپولیس در ازای طلب دومیلیون یورویی به این فدراسیون گفته که این سوءرفتار مدیریتی است. همه ما در یک کشتی هستیم. شستا، فدراسیون فوتبال، وزارت‌رفاه، وزارت‌ورزش، مجلس، صداوسیما و رسانه‌ها در یک کشتی هستیم و نباید کشتی خودمان را سوراخ کنیم. شستا ۲۲ میلیون‌تومان ارز خریداری کرده که معادل دومیلیون یورو است. قرار بود این مبلغ از محل منابع فدراسیون فوتبال در فیفا پرداخت شود. حتی طلبکارها هم منزل مسکونی بدهکار را مالک نمی‌شوند. این کار حرام است و زشت است. آن‌ها سه‌دانگ ساختمان پرسپولیس را مالک شده‌اند. الان پرچم پیروزی را مقابل مردم بالا برده‌اید؟ این ساختمان‌ها برای طرفداران فوتبال است.

حکم سنگین دستیاران ویلموتس روی میز فدراسیون!

در تازه‌ترین خبر نیز، فدراسیون فوتبال ایران به‌دلیل عدم پرداخت مطالبات مربیان سابق تیم ملی محکوم شد! در شرایطی که طی هفته گذشته انتقال مالکیت و صدور سند تک‌برگ ساختمان فدراسیون فوتبال به‌نام شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی به بحث اول ورزش ایران تبدیل شده، حالا خبر رسیده فدراسیون در یک پرونده دیگر محکوم شده است. فدراسیون فوتبال که مبلغ دومیلیاردتومان را برای پرداخت مطالبات مارک ویلموتس؛ سرمربی سابق تیم ملی از شستا، قرض گرفته بود، به‌خاطر عدم پرداخت این مبلغ به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی ساختمان خود را از دست داد، اما حالا با یک محکومیت سنگین دیگر روبه‌رو شده است. دستیاران ویلموتس در تیم ملی که متشکل از مربیان اسپانیایی و بلژیکی بودند، حکم محکومیت ۷۰۰ هزار یورویی را علیه فدراسیون فوتبال ایران گرفته‌اند که رقمی ‌بسیار بالاتر از مبلغ بدهی به شستاست و همین اتفاق فدراسیون‌نشینان را با چالش جدی مواجه می‌کند. مبلغ خرید یورو در زمان دریافت حکم سنگین فیفا در صرافی بانکی ۲۵هزار و ۸۵۵ تومان بود که اگر مبلغ ۷۰۰هزار یورو محکومیت فدراسیون فوتبال را به تومان تبدیل کنیم، رقمی‌حدود ۱۸میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌تومان می‌شود که در صورت عدم پرداخت، با دیرکرد و جرایم سنگین‌تر نیز مواجه می‌شود.

گفتنی است؛ فدراسیون فوتبال طی هفته‌های اخیر که این حکم به دستش رسیده، واکنشی به محکومیت جدیدش با شکایت دستیاران مارک ویلموتس نشان نداده، اما با توجه به اینکه حکم اولیه توسط فیفا علیه فدراسیون صادر شده، مسؤولان فوتبال ایران فرصت درخواست رسیدگی مجدد به پرونده را در CAS دارند.

 

نظر شما