شناسهٔ خبر: 47065561 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به همت شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی صورت گرفت؛

طراحی ابزاری برای کاهش مدت زمان اجرای طرح تأمین برق

شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی موفق به طراحی ابزاری نوین برای کاهش مدت زمان اجرای طرح تأمین برق مناطق بحران زده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حبیب خیردوست مجری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: روش تأمین برق آنی به شیوه‌ای گفته می‌شود که در مدت بسیار کم و با بهره گیری از کالای سبک و کم حجم، بتوان برق مناطق بحران زده را تأمین کرد.

او افزود: اقدام نوآورانه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در تامین برق اسکان موقت، طراحی و ساخت پایه‌های فلزی است که از قابلیت‌هایی از جمله تاشوندگی، حجم بسیار کم، وزن سبک با مقاومت بالا، حمل دستی و نصب آسان و سریع برخوردار است.

مجری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: این پایه‌های فلزی کمتر از ۱۰ کیلوگرم وزن و سه متر ارتفاع دارند و در ساخت آن‌ها از لوله فلزی با پوشش رنگ استاتیکی استفاده شده است، این پایه‌ها پس از نصب نیز از زیبایی ظاهری برخوردار بوده است و آلودگی بصری ایجاد نمی‌کنند.

خیردوست بیان کرد: هر پایه فلزی با دو عدد چراغ LED ۳۲ وات و یک جعبه تقسیم به منظور برق رسانی موقت تجهیز شده است و برق رسانی از طریق این پایه‌ها با استفاده از کابل خودنگهدار تک فاز یا سه فاز انجام می‌گیرد و با استفاده از این پایه‌های فلزی ویژه که در فاصله‌ای بین ۱۰ تا ۱۵ متر از یکدیگر نصب می‌شوند، حداکثر مدت زمان مورد نیاز جهت برقراری برق آنی برای هر ۵۰ متر شبکه به ۱۵ دقیقه کاهش می‌یابد.


انتهای پیام//م. م

نظر شما