شناسهٔ خبر: 46819325 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موضوع بوی نامطبوع در عسلویه پیگیری می‌شود

در پی انتشار بوی مواد هیدروکربنی در شهرستان عسلویه و گزارشات مردمی موضوع در روزهای اخیر از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه در خصوص انتشار بوی مواد هیدروکربنی در شهرستان عسلویه بیان کرد: در بازدید میدانی از سوی کارشناسان اداره محیط زیست عسلویه در ۳ اردیبهشت از کلیه منابع بالقوه انتشار بو در شهرستان منابع فعال شناسایی شد.

مصطفی موذنی افزود: مخازن متمرکز ذخیره میعانات گازی مجاور شهر عسلویه در حین بازدید میدانی دارای بو بود که اقدامات قضایی بدلیل کنترل نکردن بو از سوی متولیان در این رابطه انجام شده است و در حال پیگیری است و طرح بو زدایی از میعانات گازی در حال حاضر از سوی سرمایه گذار به سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پیشنهاد داده شده و در دست بررسی است.

او ادامه داد: مورد بعدی که انتشار بو از آن ثبت شداز محل شکستگی آب برگشتی دو تا از فاز‌های پالایشگاهی بوده که بخشی از آب برگشتی نشت کرده و بر روی مسیر خطوط لوله کوریدور شرقی جریان پیدا کرده است با توجه به اینکه خروجی تصفیه خانه ناقص آن پالایشگاه به این جریان متصل می‌باشد حاوی بوی مواد هیدروکربنی است. با تغییرات جهت جریان باد بو‌های منتشر شده به سمت شهر عسلویه و نخل تقی هدایت می‌شود که بیش‌تر مقطعی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه عنوان کرد: شهر بیدخون به واسطه نزدیکی به پالایشگاه و قرار گرفتن در مسیر جهت باد غالب بیش‌ترین آلودگی را دریافت می‌کند که پالایشگاه مذکور که دارای مشکلات بنیادی حین ساخت می‌باشد علت اصلی آن می‌باشد که در این رابطه پیشنهاد طرح موضوع تبصره ١ ماده ١٢ قانون هوای پاک ارایه شده است.

موذنی افزود: با عنایت به تصویب تصفیه خانه‌های تکمیلی در کارگروه ملی عسلویه و پیگیری‌ها ماهانه روند پیشرفت پروژه‌ها وفق مصوبه دولت در آبان ۹۹ امیدواریم کلیه موارد مرتبط با بو‌های منتشر شده از حوضچه‌های فاضلاب‌ها و خروجی تصفیه خانه‌ها مرتفع شود.

بیشتر بخوانید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: کلیه منابع انتشار بوی نامطبوع در شهرستان‌های کنگان و عسلویه در دو سال اخیر شناسایی و راهکار‌های لازم به صنایع ارایه که به دلیل  انجام ندادن اقدامات از سوی برخی از متولیان صنایع با شکایت محیط زیست پیگیری حقوقی نیز آغاز شده است.

فرهاد قلی نژاد افزود: موضوع کنترل بوی نامطبوع در پروژه‌های طرح جامع رفع و کاهش آلودگی‌های منطقه که مصوب هیئت دولت شده است وجود دارد و باید اجرای پروژه‌های مذکور تسریع شود.

او گفت: موضوع آلودگی هوای و بوی نامطبوع روز‌های اخیر نیز پیگیری و باید صنایع منطقه اقدامات فوری انجام دهند و محیط زیست موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/م

نظر شما