شناسهٔ خبر: 32857811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید گاز شیرین در فاز‌های ۴ و ۵ پارس جنوبی افزایش یافت

تولید گاز فاز‌های ۴ و ۵ پارس جنوبی به سبب ارسال گاز ترش از پالایشگاه چهارم و اجرای به‌موقع تعمیرات اساسی، افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش تولید گاز فاز‌های ۴ و ۵ پارس جنوبی به سبب ارسال گاز ترش از پالایشگاه چهارم (فاز‌های ۶ و ۷ و ۸) و اجرای به‌موقع عملیات تعمیرات اساسی خبر داد.

محمد شفیع‌موذنی گفت: با اجرای طرح ارسال گاز ترش از پالایشگاه چهارم به پالایشگاه سوم (فاز‌های ۴ و ۵) و انجام سریع عملیات تعمیرات اساسی، میزان تولید اتان فاز‌های ۴ و ۵ پارس جنوبی حدود ۶ درصد افزایش یافته است. 

وی افزود: با پایان تعمیرات اساسی، فاز‌های ۴ و ۵، پالایشگاه سوم پارس جنوبی با حداکثر توان به تولید محصولات خود ادامه می‌دهد.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: این پالایشگاه هم اکنون در شرایط مناسب عملیاتی قرار دارد و در تعمیرات اساسی آن هیچ حادثه‌ای رخ نداده است.

موذنی بیان کرد: تعمیرات اساسی این پالایشگاه پیش از موعد اجرا شد و پایان یافت که این موضوع سبب افزایش تولید و درآمد برای مجتمع می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تولید پالایشگاه سوم در سال ۹۷، گفت: پارسال با اتصال خط لوله گاز ترش از فاز‌های ۶ و ۷ و ۸ به این پالایشگاه، شاهد افزایش حدود ۵ درصدی تولید گاز در فاز‌های ۴ و ۵ بودیم.

همه واحد‌های پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی سال ۸۳ به طور کامل راه اندازی و در ۲۷ فروردین سال ۱۳۸۴ افتتاح شد.

انتهای پیام/ک

افزایش تولید گاز در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی

 

نظر شما