شناسهٔ خبر: 46818182 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

ایرانی ها تاکنون چند دوز واکسن کرونا تزریق کرده اند

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۷۱۸ هزار دوز واکسن کرونا در کشور برای گروه های در اولویت تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تا کنون ۵۶۳ هزار و ۸۱۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند.

بر همین اساس، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷۱۸ هزار و ۵۱۰ دوز رسید.

به گفته علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، یک میلیون نفر در مرحله نخست شامل مرحله گروه‌های درمانی و گروه‌های آسیب پذیر واکسینه می‌شوند.

وی افزود: مرحله دوم واکسیناسیون نیز از نیمه اردیبهشت آغاز شده و سالمندان بر اساس اولویت سنی و بیماران خاص از ۱۸ تا ۶۴ سال را شامل می‌شود.

در همین حال، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، با اشاره به آمار تجمیعی واکسیناسیون کرونا در ایران از ابتدا تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۰، اظهار داشت: تاکنون در نوبت اول ۲۷۰ هزار و ۵۶۷ دوز و در نوبت دوم ۱۴۳ هزار و ۵۵۰ دوز واکسن اسپوتنیک تزریق شده است.

وی افزود: واکسن سینوفارم چین تا کنون در نوبت اول به ۸۱ هزار و ۹۱۴ نفر و در نوبت دوم ۷ هزار و ۵۰۶ نفر و واکسن کوواکسین بهارات در نوبت اول به ۵۶ هزار و ۶۷ نفر و در نوبت دوم به ۳۶۴۴ نفر تزریق شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با اشاره به تزریق ۱۵۵ هزار و ۲۶۲ دوز واکسن آسترازنکا در نوبت اول، گفت: تا امروز در مجموع ۵۶۳ هزار و ۸۱۰ دوز در نوبت اول و ۱۵۴ هزار و ۷۰۰ دوز در نوبت دوم و در مجموع ۷۱۸ هزار و ۵۱۰ دوز از انواع واکسن در سراسر کشور تزریق شده است.

نظر شما