شناسهٔ خبر: 46778120 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

میزان شکایات دانشجویان از آموزش مجازی در روزهای کرونایی

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بیان توضیحاتی درباره میزان شکایات دانشجویان از آموزش مجازی در ایام کرونا پرداخت.

صاحب‌خبر -

فریدون جعفری مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  درباره میزان شکایت دانشجو یان از آموزش های مجازی، اظهار کرد: اطلاعات تفکیکی و جزئی درباره شکایت‌ها سالیانه همواره در سایت وزارت علوم به تفکیک دانشجو، استاد، هیئت علمی و حتی موضوع شکایات، بارگذاری می شود.

جعفری ادامه داد: از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده به دلیل اینکه حضور استاد و دانشجو در دانشگاه و کلاس کمتر شده و آموزش به سمت مجازی رفته است طبیعی است که دانشگاه های برخوردار مثل دانشگاه های دولتی از نظر سیستم، سخت افراز، سامانه و نرم افزار مشکلات کمتری باشند.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه هایی که تجهیزات قوی سخت افزاری و نرم افزاری برای مقابله با این موضوع نداشتند دچار یک سری مشکلات شدند و بیشتر اعتراضات و شکایات آموزش های مجازی مربوط به موسسات غیر انتفاعی، دانشگاه های غیر دولتی و دانشگاه های کم برخوردار بوده است.

به گفته این مقام مسئول، دانشگاه هایی که از نظر پارامترهای ارزیابی مثل تعداد دانشجو، تعداد هیئت علمی، تعداد رشته ارشد و دکتری جزو دانشگاه های سطح سه و یا چهار محسوب می شوند دانشگاه هایی هستند که مشکلات بیشتری داشتند و میزان شکایات دانشجویان از آن‌ها به مراتب بیشتر بود. به این دانشگاه‌ها تذکراتی داده شد و بیشترشان توانستند مشکلات خود را حل کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: میزان شکایت دانشجویان از آموزش مجازی به نسبت ترم های قبل که آموزش مجازی به تازگی راه اندازی شده بود، کاهش یافته است. علی رغم تمام مشکلاتی که شیوع کرونا برای کشور ایجاد کرده حسنی که دارد این است که استفاده از فضای مجازی را در امر آموزش توسعه داد و حرکت دانشگاه های کشور به سمت دانشگاه نسل چهارم را سرعت بخشید.


 

نظر شما