شناسهٔ خبر: 46764020 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

افزایش فوتی‌های کرونایی به دلیل مراجعه دیرهنگام به پزشک است

دکتر مراد زاده گفت: زیاد بودن فاصه زمانی ابتلا به کرونا تا مراجعه به مراکز درمانی موجب افزایش موارد فوتی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  دکتر رحمت الله مراد زاده اپیدمیولوژیست و مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به دلیل زیاد بودن فاصه زمانی ابتلا به کرونا تا مراجعه به مراکز درمانی، تاثیر اقدامات درمانی کاهش یافته و از این رو موجب افزایش موارد فوتی شده است.

مراد زاده افزود: اصل زمانی، زمان بروز علائم کووید۱۹ تا مراجعه بیمار به مراکز درمانی بسیار زیاد بوده و به طور متوسط این زمان در شهرستان‌هایی که با یک افزایش موارد فوت قابل توجهی مواجه بودیم، ۱۰ روز بوده است.

او با اشاره به موافقت نکردن با تعطیلی گسترده در سطح شهرستان اراک، اضافه کرد: اصل مهم در کاهش موارد ابتلا به کووید ۱۹ رعایت ضوابط بهداشتی از سوی مردم است.

اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه تعطیلی در فضا‌های سرپوشیده لازمه کنترل این اپیدمی است بیان کرد:تعطیلی ادارات و ... از عوامل اصلی موثر بر کاهش موارد ابتلا به کرونا نیست.

بر اساس رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و این استان با سایر رنگ‌ها خدا حافظی کرد و این روند همچنان ادامه دارد.

طبق اعلام ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی تعداد ابتلا و فوتی‌های کرونایی این استان افزایش چشمگیر داشته و استان مرکزی جزو استان‌های بحرانی با شیب تند ابتلا اعلام شده است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

نظر شما