شناسهٔ خبر: 4675265 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

فرمانده‌انتظامی مازندران:

علت واژگونی اتوبوس در سوادکوه "نقص فنی در سیستم ترمز خودرو" بود

فرمانده نیروی انتظامی مازندران، علت سانحه واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه را نقص فنی در سیستم ترمز خودرو اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از روابط عمومی پایگاه خبری پلیس، سردارمسعود جعفری نسب ‌دربازدید ازمحل سانحه در محورسوادکوه اظهار داشت: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا متعلق به شرکت اتوبوس‌رانی آسیا سفر کرج که از تهران به سمت ساری در حرکت بود در منطقه اوریم سوادکوه به علت نقض فنی در سیستم خودرو دچار سانحه شد.

وی افزود: شب گذشته هواپیمای مسافربری شرکت‌ هواپیمایی‌ ماهان‌که از مشهد عازم استان مازندران بود به علت نامعلومی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد تهران شد.

فرمانده‌ نیروی انتظامی‌مازندران افزود: مسافران این پرواز که اهل استان مازندران بودند برای برگشت به شهرخود از این اتوبوس استفاده کردند.

وی ادامه داد: با وجود اعلام یکی از خدمه‌های اتوبوس مبنی بر نقص فنی درسیستم ترمز خودرو راننده به این هشدار توجهی نکرده وبه مسیر خود ادامه داد و درسراشیبی منطقه ورسک راننده اتوبوس کنترل خودرو را از دست داد و پس از انحراف با پل حاشیه جاده در منطقه اوریم برخورد و واژگون شد.

جعفری نسب افزود: در این حادثه 12 مسافر این خودرو که همگی از زائران ثامن‌الحجج(ع) بودند به علت شدت جراحات وارده جان باختند و 19 مسافر دیگر به شدت زخمی شدند.

وی گفت: با حضور گروه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اورژانس‌هوایی مصدومان حادثه به‌صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی شهرهای اطراف و مرکز استان برای درمان منتقل شدند.

نظر شما