شناسهٔ خبر: 46745731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای پویش «ضیافت همدلی» در زنجان/ معلولان از وضعیت مناسب‌سازی راضی نیستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اجرای پویش «ضیافت همدلی» خبر داد و گفت: اجرای این پویش از ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و تا ۲۲ اردیبهشت ادامه می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد محمدی قیداری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بهزیستی مولود انقلاب است و در بسیاری از مباحث به صورت میدانی وارد کار شده و با دو رویکرد تخصصی و علمی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در بهزیستی چند استراتژی داریم که یکی از آنها پیشگیری‌ها از معلولیت‌ها است، گفت: امیدواریم روزی برسد که معلول داشته باشیم.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه بهزیستی 21 هزار معلول تحت حمایت دارد،گفت: در همین راستا از ظرفیت مراکز مثبت زندگی استفاده شده است و 22 وظیفه به این مرکز واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی انجام شده ولی مددجویان از وضعیت مناسب‌سازی راضی نیستند، بیان کرد: باید به عنوان یک معلول در جامعه حضور پیدا کرد تا مشکلات را متوجه شد.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار و 600 زن سرپرست خانوار مورد حمایت بهزیستی هستند، بیان کرد: بحث ازدواج و مسکن مددجویان نیز مورد نظر بوده و تاکنون 3 هزار مسکن ساخته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه همه باید به اقشار کم درآمد توجه داشته باشند، بیان کرد: امیدواریم در ماه رمضان خیرین با پیوستن به پویش ضیافت همدلی بهزیستی را همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه سال قبل 15 میلیارد تومان به بهزیستی کمک شد، افزود: امیدواریم امسال نیز شاهد کمک‌های خیرین باشیم.

محمدی قیداری با بیان اینکه تا به حال اتفاق خاصی در مراکز زیر نظر بهزیستی رخ نداده است،گفت: خوشبختانه در ایام کرونا با همت خوبی که صورت گرفت، واکسن کرونای سالمندان تزریق شد و خوشبختانه مبتلا به کرونا نداشتیم.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، با اشاره به شیوع کرونا، گفت: در این راستا تمهیدات ویژه برای جامعه هدف اندیشیده شد و تاکنون مورد و مشکلی در این خصوص به وجود نیامده است.

وی گفت: با آغاز شیوع کرونا تهیه و توزیع وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده به مراکز زیر نظر اختصاص یافت و علاوه بر آن مباحث آموزشی در بین کارمندان و گروه‌های هدف در مراکز شبانه روزی نیز مورد توجه قرار گرفت.

محمدی با اشاره به اینکه معلولان نیز به دلیل ضعف ایمنی بدن بیش از دیگران در معرض ابتلای به بیماری کووید 19 قرار دارند، افزود: با کمک‌های انجام گرفته، اطلاع رسانی دقیق، نظارت‌ها و مراقبت‌های شدید در مراکز تحت حمایت این اداره کل موجب شده مورد کرونایی گزارش نشود که این روند همچنان ادامه دارد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه 111 هزار سالمند بالای 60 سال در زنجان داریم، گفت: بسته‌های بهداشتی توسط هر اداره به سالمندان کمک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 563 شغل برای مددجویان ایجاد شده است، گفت: در ارتباط با حمایت از کارفرمایان نیز در صورت به کارگیری معلولان حمایت لازم انجام می‌شود.

محمدی همچنین از اجرای پویش ضیافت همدلی خبر داد و افزود: زمان اجرای پویش ضیافت همدلی ۲۵ فروردین تا ۲۲ اردیبهشت است که همه ساله بهزیستی در ماه مبارک رمضان تلاش کرده با اتخاذ رویکرد تعاملی با خیرین، برگزاری طرح‌های متعدد جلب مشارکت، بهره‌مندی گسترده از ابزارهای مختلف، جذب شرکای اجتماعی به ویژه بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اصناف و بنگاه‌های اقتصادی اقلام و امکانات مورد نیاز مددجویان را تامین کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: پرداخت کمک هزینه معیشتی، اقلام و بسته‌های معیشتی، تهیه وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی (ویژه لوازم مورد نیاز در دوران بحران و کرونا )، تامین اقلام جهیزیه و ازدواج و.... از جمله محورهای فعالیت این پویش است.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما