شناسهٔ خبر: 46736297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استفاده رئیس قوه از ظرفیت نخبگان کرد در دستگاه قضا

معاون اجرایی پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: در دوره تحول دستگاه قضا از ظرفیت نخبگان مناطق کردنشین کشور در پیشبرد اهداف قوه قضاییه استفاده شده است.

صاحب‌خبر -

سجاد جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: استفاده از ظرفیت قومیت‌ها و ارائه مسئولیت به آنها در دستگاه قضا بازتاب مطلوبی در کشور به همراه داشته و مورد تایید آیت‌الله رئیسی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به حضور شخصیت‌های کرد در بدنه قوه قضاییه تصریح کرد: بنا به دستور ریاست قوه قضاییه، دکتر عبدالملکی بعنوان دستیار ویژه اقتصادی قوه قضاییه، دکتر خشنودی در سمت معاون دادستان کل کشور و بنده نیز بعنوان سومین شخصیت کرد در سمت معاون اجرایی پژوهشگاه قوه قضاییه منصوب شده و فعالیت داریم.

وی در مورد دیگر تحولات دستگاه قضا در زمان ریاست آیت‌الله رئیسی گفت: از ظرفیت قضات بومی در مراکز استان‌ها در دادگستری‌ها استفاده شده است، همچنین عمده این افراد جزو نخبگان انقلابی، متدین، فاضل و...از مناطق کردنشین کشور بوده و نتیجه آن رضایت مردم است.

جلالی در ادامه اذعان داشت: رئیس قوه قضاییه نگاهی ویژه به مردم کردنشین کشور دارد و بنا به درخواست علمای اهل سنت منطقه غرب کشور تعدادی از محکومانی که پرونده امنیتی داشتند از عفو مقام معظم رهبری بهره‌مند شدند و جرم آنها بخشوده شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶/ر

نظر شما