شناسهٔ خبر: 46761652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت تشکیل انجمن خیریه حمایت از نخبگان زرندی

رئیس دادگستری شهرستان زرند با اشاره به اهمیت نیروی انسانی به وجود نخبگان زیاد در شهرستان زرند اشاره کرد و بر ضرورت تشکیل انجمن خیریه حمایت از نخبگان این شهرستان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام محمدی پیش از ظهر امروز در جمع نخبگان شهرستان با اشاره به دغدغه‌های رهبری انقلاب حول محور مسائل اقتصادی کشور گفت: سالهاست که رهبر معظم انقلاب به طرق مختلف بحث مشکلات اقتصادی و دغدغه‌ی معیشت مردم و رسیدن جامعه به سطحی از رفاه اجتماعی را  عنوان می‌فرمایند که این تأکیدات معظم‌له بر اساس توانمندی‌های درونی کشور اس.

رئیس دادگستری شهرستان زرند ادامه داد: هرساله ایشان با اشاره به تلاش‌های دستگاه‌های مختلف، در عین حال از کاستی‌های موجود هم گلایه می‌کنند و برای  برون‌رفت از  این مشکلات راهکار هم  بیان می‌فرمایند.

وی افزود: اولین نشست امسال در دادگستری برای بررسی مشکلات و آسیب‌های فراروی تحقق شعار سال است تا با کمک یکدیگر و هم‌افزایی بتوانیم این شعار را  در شهرستان عملیاتی کنیم.

 محمدی تصریح کرد: هر چقدر مشکلات اقتصادی مردم، اشتغال جوانان و موانع تولید در حوزه‌های مختلف را حل و فصل کنیم به همان نسبت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه خواهیم بود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری زرند با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی برای حمایت از دستگاه اجرایی در جهت رفع مشکلات مردم در کنار مدیران است، تصریح کرد: متاسفانه روزی نمی‌شود که تعدادی از جوانان برای مشکلات اشتغال به دادگستری مراجعه نکنند حال آنکه دستگاه قضا وظیفه‌اش چیز دیگری است.

 محمدی به  توانمندی‌ها و ثروت‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان زرند در تمام حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری بسیار غنی است اما مهمترین موضوع و بااهمیت‌ترین ثروت شهرستان بحث جوانان و نیروی انسانی است که متاسفانه نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم و به‌جای نخبه‌پروری، بیشتر نخبه‌سوزی شده است و جوانان بسیار نخبه‌ای داریم که  با کمترین توجه از سوی مدیران قادرند کارهای بزرگی در عرصه‌های مختلف انجام دهند.

وی به ضرورت تشکیل خیریه حمایت از نخبگان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این موضوع  با مساعدت خیران  شهرستان عملیاتی شود.

محمدی به مشکلات بازار هم اشاره کرد و گفت: واقعا بحث کالای قاچاق یکی از بزرگترین آفت‌هایی است که جلوی رونق اقتصادی کشور را می‌گیرد و ضمن آنکه دستگاه‌های مرتبط باید با دقت و حساسیت جلوی این معضل را  بگیرند، از مردم هم انتظار داریم بیشتر از کالاهای داخلی استفاده کنند و از طرفی تولیدکنندگان هم باید کیفیت محصولات خود را  مطابق ذائقه مردم بالا ببرند که در این صورت قطعا مشکلات فراروی تولید داخلی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

رئیس دادگستری زرند به مشکلات  مردم در دستگاههای اجرایی پرداخت و گفت: علی‌رغم تلاش‌های قابل تقدیر دستگاههای مختلف، اما کاستی‌هایی هم وجود دارد که سبب دلسردی و فرار سرمایه از شهرستان می‌شود که یکی از آنها موضوع  فرایند طولانی مدت در صدور مجوزهای فعالیت، بروکراسی اداری، عدم اختیار کافی برخی مدیران در شهرستان،  سنگینی و کندی برخی پرسنل ادارات است که باید دستگاه اجرایی در این زمینه به‌دنبال رفع مشکلات داخلی خود باشند و هر جا احساس کنند ما به‌عنوان دستگاه قضا باید  ورود کنیم، حتما ما هم کمک خواهیم کرد.

رئیس دادگستری زرند مدیریت ضعیف در بخش‌هایی از  اقتصاد کشور را  سبب مشکلات مختلف عنوان کرد و با اشاره به  مشکلات بخش کشاورزی هم گفت: واقعا جای تعجب دارد که به‌طور مثال پیازی که سال گذشته با قیمت بالا به‌دست مصرف کننده می‌رسید امسال کشاورز  مجبور است تولید پیاز خود را رایگان عرضه کند. واقعا آیا مسؤولان مرتبط جوابگوی خسارت به کشاورز هستند؟ 

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال زرند به برخی مشکلات روستاها هم پرداخت و افزود: توجه به روستاها و روستاییان باید جدی‌تر  شود و برای عرضه و فروش محصولات روستایی باید یک اتفاق مهم بیفتد و آن هم  ایجاد بازارچه‌های اقتصاد مقاومتی در عرضه و فروش تولیدات روستایی در بخش‌های کشاورزی، تولیدات خانگی و صنایع دستی و....با رعایت  قواعد بهداشتی است که  می‌تواند دست دلالان را از  بین تولیدکننده  و مصرف کننده  قطع کند.

انتهای پیام/۸۰۰۲۲/ب

نظر شما