شناسهٔ خبر: 46722504 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

«خواب‌های اجاره‌ای» منتشر شد

صاحب‌خبر - «خواب‌های اجاره‌ای» نوشته مهدی خادمیان منتشر شد. به گزارش ایسنا، این رمان که شامل ۱۸ نامه عاشقانه است در ۷۶ صفحه در انتشارات مشق شب منتشر و روانه بازار نشر شده است.
در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: خادمیان که پیش‌تر سه مجموعه شعر از جمله «از نوبهار تو خواهم رفت» و «راه خورشید» را منتشر کرده بود در تازه‌ترین اثر خود روایتی از زندگی جوانی را پیش ‌روی مخاطبان قرار داده که سال‌ها از معشوقه خود دور بوده و همین موضوع برای او شرایط زیستی پیچیده و تازه‌ای را شکل داده است.
این رمان شامل ۱۸ نامه عاشقانه است که به شکلی ادبی و با به‌کارگیری استعاره‌ها و توصیفات به‌نگارش درآمده است. رمان «خواب‌های اجاره‌ای» روایتگر گوشه‌ای از تاریخ ایران است که در آن فردی در تنهایی خود و به دور از خانواده، نامه‌هایی را از سر دلتنگی خطاب به معشوقه‌ای می‌نویسد که جایی در کودکی او را گم کرده است و نشانی از او نمی‌یابد تا نامه‌ها را برایش پست کند.
این کتاب شاید در نگاه اول فقط مجموعه‌ای نامه باشد، اما در واقع رمانی است که در آن شخصیت اصلی داستان، میز تحریرش را تبعیدگاهی یک در ۸۰ سانتی توصیف می‌کند که هیچ نامه‌بَری نپذیرفت نامه‌هایش را از این سرزمین کوچک به دست کسی برساند که دلتنگش است و همیشه در ابتدای نامه‌هایش از معشوقه‌ای گله می‌کند که پاسخ نامه‌هایش را نمی‌دهد، اگرچه نشانی از او ندارد تا نامه‌ها را برایش پست کند.
در بخشی از این رمان آمده است: ناامید از آمدنت از کنار طاقچه برمی‌گردم و به زندان انفرادی میز تحریر گوشه اتاق پناه می‌برم. سرزمین یک‌متر در هشتاد سانتی‌متری که هرگز به رسمیت شناخته نشد و کدپستی نداشت و هیچ باجه‌ای نامه‌هایت را دریافت نکرد. راستی: تو کجای جهانی؟ که نامه‌هایم را به خط اشک نوشتم به دست آه سپردم.

برچسب‌ها:

نظر شما