شناسهٔ خبر: 46691683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روزانه ۱۵هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان استان یزد توزیع می‌شود

گروه استان‌ها ــ مدیرکل کمیته امداد استان یزد از افتتاح ۶۰ آشپزخانه به منظور طبخ ۱۵ هزار پرس غذا گرم در ایام ماه مبارک رمضان برای توزیع بین نیازمندان استان یزد خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، اجرای طرح اطعام مهدوی کار ارزشمندی است هر ساله در ماه مبارک رمضان توسط کمیته‌های امداد در سراسر کشور اجرا می‌شود.

همواره یکی از مسیرهای امن که مردم و خیران می‌توانند کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند نهاد مقدس کمیته امداد بوده است، که توانسته با حمایت و مشارکت خیران و مردم نیکوکار خدمات‌رسانی بهتر به نیازمندان استان یزد داشته باشد.

محمد شجاعان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: همزمان با اجزای رزمایش ایران همدل و قرارگاه اطعام مهدوی 60 آشپزخانه طبخ غذا در استان یزد راه‌اندازی شد تا در ماه مبارک رمضان اقدام به پخت غذا برای نیازمندان در سطح استان داشته باشند.

وی گفت: این آشپزخانه‌ها قابلیت این را دارند که روزانه در مجموع حداقل 15 هزار پرس غذای گرم را طبخ کنند، غذاها با رعایت کامل نکات و پروتکل‌های بهداشتی بسته‌بندی می‌شوند و در بین نیازمندان استان یزد توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: این اقدام در راستای رزمایش گسترده ایران همدل، در قالب طرح هم‌سفره و اطعام مهدوی در حال انجام است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

شجاعان گفت: این فعالیت ارزشمند با همراهی خیران و نیکوکاران است و خوشبختانه با مشارکت خیرین علاوه بر طبخ غذا بسته‌های معیشتی هم تهیه می‌شود که این سبدهای معیشتی بین نیازمندان در سطح استان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد یزد با اشاره به ایجاد «قرارگاه اطعام مهدوی» در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: با عنایت به رزمایش مومنانه در سال گذشته، امسال رزمایش گسترده ایران همدل با قوت تمام در این نهاد در قالب اطعام مهدوی با ایجاد «قرارگاه اطعام مهدوی» به‌صورت مستمر در طول ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این نهاد کمک به معیشت نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است و از ابتدای سال تاکنون 22 هزار بسته معیشتی در بین مددجویان یزدی توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد یزد افزود: برنامه‌های گوناگونی در ماه رمضان برای تأمین معیشت و کمک به نیازمندان و مددجویان در قالب بسته‌های معیشتی، جمع‌آوری کمک برای اطعام و افطاری، جذب حامی برای ایتام و محسنین، دریافت زکات فطره و کفاره اجرا می‌شود.

شجاعان خاطر نشان کرد: ما آماده دریافت کمک‌های مردم نوع دوست و خیراندیش یزدی در ماه مبارک رمضان هستیم : کد دستوری#8877* تلفن همراه برای سهولت در پرداخت کمک‌ها به‌صورت غیر حضوری و شماره کارت 6037998136777777 به منظور مشارکت نیکوکاران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین سامانه ملی نیکوکاری 096887 برای سهولت در پرداخت کمک‌ها در نظر گرفته شده و تلفن چهار رقمی 1811 آماده پاسخگویی به سوالات مردم در سراسر استان یزد است.

کمک به معیشت نیازمندان منحصر به زمان، مکان و مناسبت خاص نیست، نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سطح استان یزد همچنین 200 نیکوکاری یزد نسبت به تحقق نیات خداپسندانه خود اقدام کنند.

خانواده‌هایی که هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان اقدام به پخت نذری و افطاری می‌کردند و امسال هم به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به پخت نذری نیستند می‌توانند نذورات خود را تحویل این نهاد داده تا مرکز با رعایت کامل شیوه‌های نامه‌های بهداشتی غذای مورد نظر را پخت کرده و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهد.

انتهای پیام/781

نظر شما