شناسهٔ خبر: 46689199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آشپزخانه اطعام مهدوی در دهدشت گشایش یافت/سفره نیازمندان در انتظار دستان خیرین

آشپزخانه اطعام مهدوی به همت کمیته امداد امام خمینی در دهدشت راه‌اندازی شد تا سفره نیازمندان را گرم و متنعم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، میهمانی خدا سعادتی است که در ماه مبارک رمضان نصیب بندگان نیک سرشت پروردگار میشود.

سنت زیبا و حسنه‌ افطاری دادن در ماه رمضان نمود دارد و به تعبیر آیات و روایات ثواب آن زا روزه‌داری بالاتر است.

با هدف پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان چند سالی می‌شود کمیته امداد امام خمینی(ره) پویشی با عنوان «افطار همدلی» با راه‌اندازی آشپزخانه مهدوی آغاز کرده است و با کمک خیرین، قشر جامعه هدف را به سفره افطار دعوت می‌کند.

 

 

از سال گذشته و با ورود ویروس کرونا سفره‌های اطعام رنگ دیگری به خود گرفت، پرس‌های غذا پس از تهیه در آشپزخانه مهدوی با حفظ تکریم مددجو و  رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منازل آنها تحویل می‌شود.

در این سنت حسنه که به لطف و یاری خیرین برپا شده ه کس به نوعی سهمی در رنگین شدن سفره نیازمندان دارد. نخستین روز از فعالیت آشپزخانه مهدوی امروز با حضور امام جمعه و مدیر کمیته امداد در دهدشت آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در حاشیه این مراسم اظهار داشت: اطعام فقرا یکی زا سنت‌های حسنه و مورد تأکید رسول اکرم(ص) بوده و در روایات بسیاری وارد شده است.

 

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: به تعبیر پیامبر اسلام اطعام فقرا ولو با نصف دانه خرما آتش جهنم را از انسان دور می‌کند.

وی تصریح کرد: توقع می‌رود خیرین بزرگوار در این ماه مبارک نهاد کمیته امداد و گروه‌های جهادی را در تهیه غذای نیازمندان یاری رسانند.

سید عبدالخالق آرامش‌دوست نیز با بیان اینکه امروز یکهزار و 500 پرس غذای گرم بین خانواده‌های مددجوی کمیته امداد توزیع می‌شود، اظهار داشت: فعالیت آشپزخانه مهدوی به نگاه پرمهر خیرین وابسته است.

 

مدیر کمیته امداد دهدشت گفت: ما کمک‌های اهدایی خیرین و نیکوکاران را جمع‌آوری و با پخت غذای گرم به دست نیازمندان می‌رسانیم هر چه کمک بیشتر باشد خانواده‌های بیشتری را روزانه پوشش خواهیم داد.

وی از مردم نوعدوست و خیر خواست در شرایط دشوار کرونایی که اقتصاد بسیاری از خانواده‌ها دچار آسیب شده است،  یاریگر کمیته امداد در اطعام فقرا باشند.

انتهای پیام/82016

 

نظر شما