شناسهٔ خبر: 46688590 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث شهرستانها

صاحب‌خبر -


۸۲۴ کیلوگرم مواد مخدر
در کرمان و خراسان جنوبی کشف شد
فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۵۴۰ کیلو تریاک و ۲۸۴ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس امنیت عمومی استان‌های کرمان و خراسان جنوبی خبر داد.
سرتیپ عبدالرضا ناظری افزود: پلیس امنیت عمومی استان کرمان با اقدامات اطلاعاتی پلیس خراسان جنوبی از انتقال محموله کلان مواد مخدر از استان‌های شرقی و شهرستان‌های جنوبی به استان کرمان و دپو آن در منزلی در شهر کرمان مطلع شدند.
وی بیان کرد: ماموران محل دپوی مواد مخدر را شناسایی و در بازرسی از منزل مورد نظر ۵۴۰ کیلو تریاک و ۲۸۴ کیلوگرم حشیش را کشف و یک متهم را دستگیر کردند.
 فرمانده انتظامی استان کرمان ازکشف ۸۲۴ کیلو مواد مخدر و توقیف یک دستگاه سمند در این عملیات خبر داد.
 
 کشف روغن خوراکی احتکار شده
رشت- خبرنگار کیهان:
فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان از کشف بیش از 30 تن روغن خوراکی احتکار شده در شهرستان رشت خبر داد.
سرتیپ عزیزاله ملکی افزود: مأموران مبارزه با جرائم اقتصادی این فرماندهی در پی اطلاع از احتکار مقدار زیادی روغن خوراکی در شهرستان رشت، موضوع را بررسی و در تحقیقات خود موفق شدند یک انبار احتکار روغن خوراکی را شناسایی کنند.
وی در ادامه افزود: مأموران در بازرسی از این انبار 30 تن و 666 کیلوگرم روغن خوراکی احتکار شده به ارزش 4 میلیارد ریال کشف و ضبط کردند.
در این رابطه یک متهم 48 ساله در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل داده شد.

 وارد‌کننده خودرو
بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان جریمه شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر گفت: فردی که قصد وارد کردن و تخلیه ۳۵ دستگاه خودرو خارجی به‌صورت غیرقانونی در جزیره خارگ این استان را داشت به پرداخت ۱۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.
سید رضا جابری اعلام کرد: با گزارش معاونت عملیات فرماندهی دریابانی استان بوشهر به تعزیرات حکومتی این استان مشخص شد که یک فروند شناور قصد تخلیه ۳۵ دستگاه خودرو خارجی را به صورت غیر قانونی در جزیره خارگ دارد.
وی بیان کرد: رسیدگی به این پرونده با احضار متهم و سایر عوامل مربوط در دستور کار قرار گرفت و پس از شنیدن اظهارات و دریافت آخرین دفاعیات، انجام استعلامات لازم، تخلف قاچاق متهم محرز شد.
وی یادآور شد: در این ارتباط افزون بر ضبط و توقیف همه خودروهای قاچاق، جریمه‌ای به مبلغ ۱۲۱میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به عنوان جزای نقدی برای محکوم این پرونده صادر شد.
 
 کشف 210 هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
فرمانده انتظامی استان از توقيف کشف مقدار 210 هزار ليتر نفت سفيد قاچاق در همدان خبر داد.
سرتیپ «سلمان امیری» اظهار داشت: ماموران پليس امنيت اقتصادي با تشديد اقدامات کنترلي در محور «همدان- ملایر» موفق به شناسایی و توقيف هفت محموله سوخت قاچاق و کشف مقدار 210 هزار ليتر نفت سفيد قاچاق شدند.
وی با بيان اينکه قاچاقچيان تحت پوشش حلال صنعتی با کامیون‌های تانکردار به صورت همزمان سوخت‌هاي قاچاق را حمل می‌کردند، افزود: با اقدام به موقع پليس تمامي هفت محموله به ميزان 210 هزار ليتر نفت سفيد کشف شد.
وی ارزش ریالی این محموله‌ها را بنا به نظر کارشناسان 16 ميليارد ريال عنوان کرد و تصریح کرد: در اين راستا هفت کامیون نفتکش توقیف و هفت نفر نیز دستگير شدند.

 انهدام یک باند قاچاق سلاح در «اهواز»
فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری اعضای یک باند قاچاق سلاح و کشف 11 قبضه کلت کمری در شهرستان «اهواز» خبر داد.
سرتیپ «سید محمد‌صالحی» اظهار داشت: پلیس امنیت عمومی استان با انجام کار اطلاعاتی گسترده و شبانه‌روزی از فعالیت اعضای یک باند قاچاق سلاح و مهمات مطلع شدند.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی خوزستان ، محور تردد دو دستگاه خودروی تریلر و پژو حامل سلاح قاچاق را در ورودی شهرستان «اهواز» شناسایی و آنها را متوقف کردند.
وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروهای توقیفی 11 قبضه سلاح کلت کمری کشف شد، تصریح کرد: در این ارتباط سه نفر عضو باند قاچاق سلاح دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.
این مقام ارشد انتظامی در ادامه به کشفیات سلاح در سال جاری اشاره کرد و گفت: در 19 روز ماه جاری ماموران پلیس امنیت عمومی در راستای جمع‌آوری سلاح و مهمات در سطح استان 136 قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی کشف و ضبط
کردند.

 ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق
در نرماشیر کرمان کشف شد
فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق با بارنامه جعلی، در عملیات پلیس شهرستان نرماشیر خبر داد.
سرتیپ عبدالرضا ناظری افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان نرماشیر مستقر در ایست و بازرسی موقت محور بم - نرماشیر یک دستگاه‌تانکر حمل سوخت را برای بررسی متوقف کردند.
وی بیان کرد: در بازرسی انجام شده مشخص شد، این‌تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل با بارنامه جعلی بوده که از استان‌های مرکزی بارگیری و به سمت مناطق جنوبی کشور در حال حرکت است.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت : در این رابطه یک متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد
فرمانده انتظامی شهرستان بم نیز از توقیف ۲ دستگاه تریلر و کشف ۵۰ تن و ۴۰۰ کیلوگرم ذرت قاچاق در عملیات پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.
سرهنگ اکبر نجفی گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان درمحور بم - زاهدان،۲ دستگاه تریلر را جهت بررسی متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از بررسی مدارک این ۲ تریلر متوجه شدند ۲۵ تن بار ذرت تریلر اول و ۲۵ تن و ۴۰۰ کیلوگرم ذرت بارگیری شده در تریلر دیگر از نوع خوراک دام و فاقد مجوز حمل هستند که به منظور قاچاق به سمت شرق کشور در حال انتقال بوده است.
در این رابطه ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را سه میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
 
 
 

نظر شما