شناسهٔ خبر: 46652007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۱۳ هزار پرس غذای گرم و سبد کالا در بین نیازمندان قزوینی توزیع می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت: پیش بینی می شود در ماه مبارک رمضان ۳۱۳ هزار پرس غذای گرم و سبد کالا در بین نیازمندان قزوینی توزیع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهرعلی حق گویان روز چهارشنبه در مراسم رسمی آغاز به کار نخستین آشپزخانه مهدوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، اظهار داشت: در پی فرمایش مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۹ مبنی بر مواسات و همدلی و کمک مومنانه به خانواده های نیازمند و آسیب دیده از مشکلات اقتصادی و بیماری منحوس کرونا، رزمایشی تحت عنوان ایران همدل آغاز شد.

وی ادامه داد: در مرحله سوم رزمایش ایران همدل و طرح اطعام مهدوی به منظور استمرار کمک های مومنانه، آشپزخانه های مهدوی برای دومین سال متوالی کار خود را به طور رسمی آغاز کرده و طبخ و توزیع غذا از مسجد محمد رسول الله(ص) شهر قزوین آغاز شده است و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آشپزخانه های مهدوی سطح استان در طول ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: پیش بینی شده است که با کمک خیران و نیکوکاران و همراهی اقشار مختلف مردم، تعداد آشپزخانه های مهدوی در سطح استان به ۷۲ آشپزخانه برسد و امیدواریم تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۱۳ هزار پرس غذای گرم و سبد کالا بین خانواده های نیازمند توزیع شود.

حق گویان عنوان کرد: یکی از مسایل مهم که به عنوان دغدغه در راه اندازی و اداره آشپزخانه مهدوی وجود دارد، رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده چراکه برای کمیته امداد سلامت فعالان حاضر در آشپزخانه و متعاقب آن خانواده های نیازمند بسیار مهم است؛ از این رو افرادی که در آشپزخانه مهدوی فعالیت دارند، پس از احراز سلامت مشغول به کار می شوند و در حین پخت غذا نیز موارد بهداشتی تحت نظارت ناظرین شبکه بهداشت، رعایت می شود.

وی اظهار داشت: کسانی که در آشپزخانه مهدوی فعالیت دارند، با هدف قرب الهی در این راه قدم گذاشته اند و حضورشان برای خدمت به نیازمندان و محرومان است.

حق گویان با اعلام این مطلب که کمک های مردم نوعدوست استان با رعایت نیات خیرخواهانه آنان و در اسرع وقت به دست خانواده های نیازمند می رسد، گفت : در ماه مبارک رمضان سال گذشته بیش از ۳۱۳ هزار پرس غذا و سبد کالا به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان از محل کمک های مردمی، بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: برای مشارکت عموم مردم نیکوکار در طرح اطعام مهدوی امسال کد مهربانی # ۰۲۸*۸۸۷۷* و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ در نظر گرفته شده است.

نظر شما