شناسهٔ خبر: 46640375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

درگيري حاميان جنبش حمايت از سياه پوستان و سفيدپوستان

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رسانه های آمریکایی از وقوع شورش و خشونت در شهر بروکلین آمریکا در پی کشته شدن یک شهروند سیاهپوست به ضرب گلوله پلیس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه راشاتودی به نقل از رسانه های آمریکایی گزارش داد، کشته شدن یک شهروند سیاه پوست اهل شهر مینیاپولیس به شروع تظاهرات معترضان خشمگین در شهر بروکلین منجر شد و گزارش‌هایی از وقوع درگیری و غارت در جریان این اعتراض‌ها منتشر شده است.
بر اساس این گزارش، بعد از شروع تظاهرات نیرو‌های گارد ملی در منطقه مستقر شده اند و نیرو‌های پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند. شهر بروکلین در فاصله 10 مایلی شهر مینیاپولیس قرار دارد. گزارش‌هایی هم درباره وقوع خشونت‌های نژادی در کالیفرنیا منتشر شده است.
شبکه راشاتودی افزود همزمان با شروع اعتراضات و تظاهرات گروه موسوم به "زندگی سیاهپوستان مهم است" در کالیفرنیا، گروهی هم با شعار زندگی سفیدپوستان مهم است به خیابان‌های مینیاپولیس آمدند و میان دو گروه درگیری‌های خشونت آمیز صورت گرفت.
به گزارش شبکه راشاتودی، شمار زیادی از نیرو‌های پلیس در محل برگزاری تظاهرات مستقر شده بودند. شماری از طرفداران هر دو گروه هم بازداشت شدند.
یک شهروند سفیدپوست آمریکا گفت:" حامیان جریان حمایت از سیاهپوستان در این جا حضور دارند ما هم بعنوان حامیان سفیدپوست‌ها در این جا حاضر هستیم و می‌خواهیم که با هر دو طرف رفتار یکسانی شود. این همان چیزی است که در این جا شاهد آن هستیم. "
یک شهروند سیاهپوست هم در تجمع کالیفرنیا گفت:جریان حمایت از برتری سفیدپوست‌ها در این کشور هرگز به پایان نرسیده و همچنان فعال است. حامیان این جریان همچنان فعال هستند و به تشدید نژادپرستی کمک می‌کنند.
 
استقرار گارد ملی در مینیاپولیس آمریکا
شبکه ان بی سی نیوز گزارش داد، شب گذشته در پی شروع تظاهرات در مینیاپولیس گزارش‌هایی از سرقت و غارت اموال عمومی هم در این منطقه منتشر شده است. گفته شده است که 20 مورد غارت و سرقت اموال عمومی در طول شب گذشته در مینیاپولیس به وقوع پیوسته است.

مینیاپولیس بار دیگر صحنه اعتراض به خشونت‌های پلیسی و نژادپرستانه
شبکه فرانس 24 گزارش داد، مینیاپولیس بار دیگر به نماد خشونت‌های نژادپرستانه تبدیل شده است. این شهر ایالت مینه سوتا برای دومین شب متوالی صحنه اعتراضات بود. این در حالیست که مقررات منع آمد و شد اعلام شده است و نیرو‌های گارد ملی در محل حضور دارند.
این اعتراضات به دنبال کشته شدن دانته رایت، یک جوان سیاه پوست در زمان کنترل پلیسی شکل گرفته است.
فرمانده پلیس آمریکا اعلام کرد،  پلیس به جای استفاده از سلاح الکتریکی خود به اشتباه اسلحه واقعی را بیرون کشیده است.

نظر شما