شناسهٔ خبر: 46600145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

بهترین شاهد بر بالندگی نسل جوان حضور امیدآفرینانه در همه عرصه ها است

مروارید با بیان اینکه فرهنگ و هنر این استان، مدیون پیشکسوتانی است که جزء مفاخر این کشورند، گفت: بهترین شاهد بر بالندگی و پویایی نسل جوان، حضور امیدآفرینانه جوانان در همه عرصه ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی جوان و جشنواره هنرهای تجسمی از استان خراسان رضوی افزود: فرهنگ و هنر این استان، مدیون پیشکسوتانی است که جزء مفاخر این کشورند، اما اکنون مفتخر به جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ است که راه پیشکسوتان را تاثیرگذارتر ادامه می دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جوانان بیان داشت: حضور و فکر موثر جوانان در همه عرصه ها، صدق کلام مقام معظم رهبری است، این حضور به همگان پیام می دهد، ایران اسلامی با جوانان زنده است.

 

مروارید با تاکید بر اینکه بهترین شاهد بر بالندگی و پویایی نسل جوان، حضور امیدآفرینانه جوانان در همه عرصه ها است، اظهارکرد:در کمتر کشوری دیده می شود که نسل جوان پیشرو و پیشگام باشند، در همه کشورها نهادهای مدنی و پیشکسوتان، پیشرو هستند، اما در کشور ما این نسل جوان است که پیشرو و تاثیرگذار است، این الهام بخشی ایران اسلامی است که قدرت عقلانیت و تفکر را به رسمیت شناخته است.

 

وی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در موسیقی و هنرهای تجسمی گفت: کاروان فرهنگ و هنر به راه خود ادامه می دهد، این وظیفه مدیران را سنگین تر می کند و باید ضمن ایجاد زیر ساخت ها و بستر لازم، پاسخگوی حرکت نو و با طراوت جوانان باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ و لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: در فضاهای موجود انتخاباتی و فضای مجازی، دغدغه های اقتصادی و اجتماعی مردم مطرح می شود، اما کمتر به مطالبات فرهنگی پرداخته می شود.

 

مروارید ادامه داد: این مشارکت جوانان را می طلبد که از هویت فرهنگی و هنری خودشان دفاع کنند و بستر انتخابات را به سمت پاسخگویی به مطالبات فرهنگی ببرند، امیدوارم انتخابات ۱۴۰۰، یک انتخابات فرهنگی باشد، و کسی انتخاب شود که مطالبات فرهنگی را به شکل جدی پیگیری کند.

پایان پیام/483

نظر شما