شناسهٔ خبر: 46601703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزیدگان خراسان رضوی در۲ جشنواره ملی موسیقی و هنرهای تجسمی تجلیل شدند

مشهد-ایرنا- برگزیدگان خراسان رضوی در ۲ جشنواره ملی موسیقی جوان و هنرهای تجسمی جوان طی مراسمی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: فرهنگ و هنر این استان، مدیون پیشکسوتانی است که جز مفاخر این کشور هستد، اما اکنون مفتخر به جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ است که راه پیشکسوتان را تاثیرگذارتر ادامه می دهند.

جعفر مروارید با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جوانان افزود: حضور و فکر موثر جوانان در همه عرصه ها نشان از صدق کلام مقام معظم رهبری است و این حضور به همگان پیام می دهد که ایران اسلامی با جوانان زنده است.

وی ادامه داد: بهترین شاهد بر بالندگی و پویایی نسل جوان، حضور امیدآفرینانه جوانان در همه عرصه هاست، در کمتر کشوری دیده می شود که نسل جوان پیشرو و پیشگام باشند و در همه کشورها نهادهای مدنی و پیشکسوتان پیشرو هستند اما در کشور ما نسل جوان پیشرو و تاثیرگذار است و این ناشی از الهام بخشی ایران اسلامی است که قدرت عقلانیت و تفکر را به رسمیت شناخته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در موسیقی و هنرهای تجسمی گفت: کاروان فرهنگ و هنر به راه خود ادامه می دهد و این وظیفه مدیران را سنگین تر می کند که باید ضمن ایجاد زیر ساخت ها و بستر لازم، پاسخگوی حرکت نو و با طراوت جوانان باشند.

جواد روشندل، سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: جوانان هنرمند استان در جشنواره ملی موسیقی جوان افتخار آفرینی کردند. ۳۴ نفر از استان در جشنواره ملی موسیقی جوان، حایز رتبه های اول تا سوم و شایسته تقدیر بودند و ۱۱ نفر از استان خراسان رضوی در جشنواره ملی هنرهای تجسمی برگزیده شدند که یک نفر رتبه نخست در رشته هنرهای جدید را به خود اختصاص داد.

در پایان این مراسم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی را به ابوالفضل عسگری، رتبه نخست هنرهای تجسمی و " آرین طوفان، عاطفه هاشم زاده، مجید جاودانی، فرید شاهسار، صبا آسایی، محمد الله دادی، سلمان سلیمانی، حسین حیدر طلب" دارنده رتبه های اول جشنواره ملی موسیقی جوان هدیه کرد.

چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با حمایت دفتر موسیقیِ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران آبان ماه سال گذشته و بیست و هفتمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان نیز شهریور ماه سال گذشته برگزار شد.

نظر شما