شناسهٔ خبر: 46591991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ماکو با ۱۹ میلی‌متر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: ماکو پربارش‌ترین شهر استان با ۱۹ میلیمتر بارندگی در شبانه روز گذشته بود.

صاحب‌خبر -

یاسر اشتاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش در اغلب شهر های استان گزارش و در ارومیه نیز یک میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

وی اضافه کرد: وزش باد هم که همراه با این سامانه بوده در ارومیه با سرعت ۵۲ کیلومتر برساعت گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی که از روز گذشته وارد استان شده است تا عصر فعال خواهد بود و بعد از آن تضعیف می شود و از میزان بارش ها نیز کاسته خواهد شد.

اشتاد بیان کرد: تا روز سه شنبه وزش باد پدیده غالب در استان خواهد بود و روز سه شنبه بارش‌های موقتی در استان رخ می دهد، روز چهارشنبه جو استان آرام است ولی تا اواسط هفته جاری کاهس دما به میزان چهار درجه در استان ادامه دارد.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: دمای ارومیه بین ۹ و ۲۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود و دمای سردترین شهر استان چالدران به مثبت پنج درجه سانتی گراد رسید.

بارش رگبار باران و وزش باد شدید ار روز جمعه در استان آذربایجان غربی آغاز شده که امروز پایان می یابد.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما