شناسهٔ خبر: 46557696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان خبر داد؛

بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق و توفان لحظه‌ای در اصفهان

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از بارش‌های پراکنده توام با رعد و برق، احتمال وقوع صاعقه و توفان‌های لحظه‌ای در اغلب مناطق استان از امروز تا یکشنبه ۲۲ فروردین خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گذر امواج ناپایدار از روی استان اصفهان از امروز تا یکشنبه هفته پیش رو، اظهار داشت: آسمان بسیاری از مناطق در این مدت نیمه ابری و غبار آلود است و گاهی افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و رگبارهای پراکنده بهاری توأم با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و احتمال ریزش تگرگ و وقوع صاعقه در اغلب نواحی استان به جز مناطق شمال شرق امروز جمعه دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه وزش باد شدید و وقوع توفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک بسیاری از مناطق استان را روز یکشنبه در می‌نوردد، خاطرنشان کرد: بارش‌های پراکنده در غرب، شمال و جنوب استان تا شامگاه یکشنبه نیز ادامه دارد.

علی‌عسگریان با بیان اینکه سازمان هواشناسی درباره ناپایداری‌های جوی دو روز آینده هشدار زرد صادر کرده است، گفت: احتمال شکل‌گیری روان‌آب محلی، سیلاب‌های ناگهانی و وقوع صاعقه، شکستن و سقوط درختان کهنسال، آسیب به سازه‌ها و تأسیسات شهری، روستایی و کشاورزی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در غرب استان وجود دارد، از این رو تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث جوی و خسارات احتمالی ضروری است.

وی با اشاره به کاهش یک تا پنج درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اضافه کرد: چوپانان با دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما