شناسهٔ خبر: 46559849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی تهران: مردم در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند

تهران- ایرنا- اداره‌کل هواشناسی استان تهران طی اطلاعیه‌ای با پیش‌بینی وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید به شهروندان توصیه کرد: از اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش روز جمعه ایرنا در این اطلاعیه آمده است: از امروز(جمعه) آغاز ناپایداری همرفتی تا اواخروقت روزیکشنبه(۲۲ فرودین) ادامه دارد و وقوع مخاطراتی از جمله رگبار باران گاهی رعد و برق(در مناطق مستعد تگرگ)، گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش موقتی گرد و خاک (به ویژه روز یکشنبه) وجود دارد.

براساس این اطلاعیه، منطقه اثر این ناپایداری ارتفاعات و مناطق غربی استان و مخاطره آن نیز لغزندگی جاده ها، احتمال بالا آمدن سطح اب رودخانه ها و مسیل ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال آسیب به سازه های موقت، خسارت به گلخانه ها، احتمال شکستن نهال ها، شاخه درختان و کاهش دید موقتی است.

اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین به شهروندان توصیه کرد تا در حاشیه رودخانه ومسیل ها اتراق نکنند و از سوی دیگر در سفر برون شهری به ویژه مناطق کوهستانی احتیاط کنند.

همچنین این اداره کل خواستار اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید و لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدر شد.

از سوی دیگر وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید از عصر تا ساعات پایانی روز یکشنبه/۲۲ فروردین/ در سطح استان هم پیش بینی می شود.

همچنین بر اساس داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران تا پنج روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعضی ساعات بخصوص در مناطق شمالی و غربی استان همراه با افزایش ابر، رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق، تند باد لحظه ای و خیزش موقتی گرد و خاک پیش بینی می شود.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای جمعه ۲۶ و ۱۷، شنبه ۲۹ و ۲۰، یکشنبه ۲۸ و ۱۶، دوشنبه ۲۷ و ۱۸، سه شنبه ۲۸ و ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

فرودگاه امام خمینی(ره) با ۳۰ درجه و فیروزکوه با ۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

نظر شما