شناسهٔ خبر: 46554788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

سه هزار و ۳۸۹ نفر در انتخابات شوراهای روستایی کرمانشاه ثبت‌نام کردند

کرمانشاه - ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه‌ گفت: تا پایان روز چهارم ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا، ثبت‌نام سه هزار و ۳۸۹ نفر قطعی شده که از این تعداد سه هزار و ۲۵۲ نفر مرد و ۱۳۷ نفر زن هستند.

صاحب‌خبر -

«جلیل بالایی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مدرک تحصیلی لازم برای داوطلبان روستاهای تا ۲۰۰ خانوار، خواندن و نوشتن است، افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان بیش از ۲۰ درصد دارای مدرک متوسطه و دانشگاهی هستند.

وی ادامه داد: هشت درصد ثبت نام کنندگان معادل ۲۷۲ نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستا دارای سابقه ایثارگری هستند و ۷۷ درصد داوطلبان نیروهای جدید و جوانی هستند که تاکنون سابقه عضویت در شورا نداشتند و ۷۰ درصد کمتر از ۵۰ سال سن دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به فرصت سه روزه باقی مانده از داوطلبان خواست زمان ثبت نام را به روز و ساعات پایانی موکول ننمایند و اعلام کرد که فردا جمعه هم امکان ثبت نام به صورت غیر حضوری و یا مراجعه به بخشداری ها فراهم شده است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه یادآور شد: داوطلبانی که موفق به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نشده اند، امکان ثبت نام مشروط بدون ارائه گواهی فراهم شده است.

بالایی شوراهای اسلامی روستاها را فرصت ارزشمندی برای اداره امور محلی توسط مردم توصیف کرد که از طریق دهیار به عنوان منتخب شورا به انجام می رسد.

وی اظهار داشت: بر این اساس و از جوانان و تحصیلکردگان دانشگاهی انتظار داریم این فعالیت را ارج و با ثبت نام خود به تحکیم این نهاد و پارلمان محلی کمک نمایند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، نخستین میاندوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما