شناسهٔ خبر: 46447910 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صنایع انرژی‌بر در راستای تحقق حمایت از تولیدات ایران ساخت بومی ‌می‌شود

نخستین نشست کارگروه بومی‌سازی تجهیزات صنایع انرژی‌بر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری نخستین نشست کارگروه بومی‌سازی تجهیزات صنایع انرژی‌بر، گام‌های اولیه برای تحقق جهش تولید و حمایت از تولید محصولات ایران‌ساخت را برداشت. هدفی که ایران را به سمت اجرایی شدن اقتصاد دانش بنیان سوق می‌دهد.

مهدی شریف‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی در این نشست، با اشاره به ضرورت بومی‌سازی این تجهیزات در کشور گفت: برای اجرایی شدن این کار باید پیش از هر اقدامی، زنجیره این زیست‌بوم را شناسایی کنیم. یعنی ظرفیت‌ها و توان موجود در بخش دولتی، خصوصی و تشکل‌های موجود را به کار بگیریم.

وی افزود: این کار نقشی مهم و موثر در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دارد و کشور را یک گام به سمت خودکفایی و رونق دادن به بازار داخلی پیش می‌برد.

 

نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه انرژی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی همچنین با تاکید بر اینکه شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق این حوزه یکی از اولویت‌ها است، بیان کرد: اجرایی شدن این کار نیازمند استفاده از توان دانشی و تخصصی سرآمدان علمی، نخبگان، متخصصان و صنعتگران کشور است. این کار باید در هم‌افزایی با نهادهای دولتی اجرایی شود.

به گفته شریف‌زاده، نهادینه کردن ساختاری درست و اصولی برای اصلاح زنجیره مهندسی ساخت، گسترش فرهنگ نوآوری و ایجاد مدل تدوین قوانین این حوزه نیز یک ضرورت انکارناپذیر است.

در این نشست که با حضور جمعی از نخبگان و فعالان صنعتی از حوزه‌های مختلف صنایع حوزه انرژی برگزار شد، بر حمایت از توسعه محصولات با فناوری‌های بالا برای افزایش تاب‌آوری آن‌ها، شبکه‌سازی و آموزش مدیران صنعتی کشور تاکید شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما