شناسهٔ خبر: 46176706 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست خرید رایت ۵۰ عنوان کتاب ایرانی در فلوشیپ استانبول

مدیر آژانس ادبی پل گفت:‌درخواست خرید رایت، ترجمه و نشر بیش از ۵۰ عنوان کتاب ایرانی در ششمین دوره فلوشیپ استانبول به ما ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

مجید جعفری اقدم، مدیر آژانس ادبی پل، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به حضور این آژانس در فلوشیپ ادبی استانبول گفت:‌ پیرو ششمین تجربه حضور آژانس ادبی و ترجمه پل در فلوشیپ استانبول و ماه‌ها مکاتبه و پیگیری با ناشران خارجی شرکت‌کننده در این رویداد بین المللی، قبل از ایام برگزاری فلوشیپ، درخواست خرید کپی‌رایت بیش از 50 عنوان کتاب ایرانی برای ترجمه و نشر در کشورهای خارجی توسط ناشران خارجی شرکت‌کننده در فلوشیپ استانبول به آژانس ما ارائه شد.

وی ادامه داد:‌ انتشارات نوبل،ترکیه خواستار خرید کپی‌رایت کتاب‌هایی چون  «ناقوس ها برای که به صدا در می آیند» نوشته، ابراهیم حسن بیگی از انتشارات عهد مانا، «سه‌گانه قصه‌های سبلان نوشته محمدرضا بایرامی از انتشارات سوره مهر، «سه‌گانه دروازه مردگان» نوشته حمیدرضا شاه آبادی از انتشارات افق، «مردگان باغ سبز» نوشته محمدرضا بایرامی از انتشارات افق، «ریشه در اعماق» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی از انتشارات ملک اعظم، «کسی در خانه نیست» نوشته الهام فلاح از انتشارات کوچه است.

جعفری اقدم تصریح کرد: همچنین‌ انتشارات سیگوجیا،صربستان خواستار خرید کپی‌رایت کتاب‌های «کسی در خانه نیست» نوشته الهام فلاح از انتشارات کوچه، «کارت طلایی جادویی» نوشته بیتا حسینی، «-رنج» نوشته  محمد محمودی از انتشارات نوید شاهد است.

وی تصریح کرد:‌ انتشارات قانون از  کشور آذربایجان  «سه‌گانه دروازه مردگان» نوشته ،حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات افق، و  انتشارات ینی انسان از ترکیه  تمایل به انتشار «سه‌گانه دروازه مردگان» نوشته حمیدرضا شاه آبادی، « کسی در خانه نیست» نوشته الهام فلاح از انتشارات کوچه هستندو

مدیر آژانس ادبی پل گفت: انتشارات شتیپه با، از آلبانی در خواست خرید رایت  کتاب‌های «سه‌گانه دروازه مردگان»،‌ «مردگان باغ سبز»،محمدرضا بایرامی، «مجموعه 5 جلدی خون آشام» نوشته سیامک گلشیری از انتشارات افق، رمان «محمد» نوشته ابراهیم حسن بیگی از انتشارات مدرسه، «بهشت  سیاره‌ای در این نزدیکی است» نوشته ویدا موسی‌پور از نشر ریرا را ارائه کرده است.

انتشارات نورا دروک از روسیه دیگر ناشری است که بنا به گفته جعفری اقدم خواهان خرید رایت کتاب‌های «صوفیا» نوشته معصومه کاظمی از نشرگردون، «رنج» نوشته محمد محمودی از نشرنوید شاهد، «تی تی ماه» از انتشارات حدیث قلم است.

وی ادامه داد:‌ انتشارات پارلاق ایمضالار از آذربایجان خواستار خرید رایت کتاب‌های «کسی در خانه نیست» نوشته الهام فلاح از نشر کوچه، «آوازهای روسی» نوشته احمد مدقق از شهرستان ادب و انتشارات اشمیل تری از امریکاخواستار « کسی در خانه نیست» نوشته الهام فلاح، مجموعه 5 جلدی خون آشام نوشته سیامک گلشیری، است.

مدیر آژانس ادبی پل تصریح کرد:‌ همچنین مقرر شد انتشارات موسملر از ترکیه،انتشارات پنا از کوزوو، انتشارات سمرقند از ترکیه، انتشارات اکسیمو از روسیه و انتشارات دارالمعروف از لبنان درخواست های خود را بعد از ایام برگزاری فلوشیپ به دفتر آژانس ادبی پل در استانبول ارسال کنند..

وی گفت:‌ درخواست ناشرانی از کشورهای آذربایجان، ترکیه ،صربستان و لبنان برای معرفی و فروش رایت آثارشان در بازارهای بین المللی نشر توسط آژانس ادبی و ترجمه پل یکی دیگر از اتفاقات خوبی بود که برای نخستین بار در فلوشیپ استانبول برای ما پیش آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما