شناسهٔ خبر: 46128760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

دفاع مقدس سرمایه نظامی کشور است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هشت سال دوران دفاع مقدس ثروت فرهنگی، اجتماعی، معنوی، اخلاقی و در راس همه آنها سرمایه نظامی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس استان، اظهار داشت: باید قدر شناس این ثروت عظیم ملی باشیم و این آموزه‌ها باید به بهانه ۴۰ سالگی دوران دفاع مقدس در جامعه و به ویژه برای نسل جوان تبیین و تشریح شود.

وی با بیان اینکه دوری از معنویات باعث فاصله گیری از دفاع مقدس می‌شود، افزود: اخلاق معنویت فراگیر و سبک زندگی فرماندهان و رزمندگان باعث موفقیت در دفاع مقدس شد که بر همین اساس پیاده سازی مدل دفاع مقدس در سطح منطقه را امروز شاهدیم.

آل هاشم اداره مردمی جنگ و ایجاد حشدالشعبی عراق و جیش الوطنی سوریه را برگرفته از بسیج مردمی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی با تاکید بر بررسی عالمانه جنگ هشت ساله، یادآور شد: باید بدانیم اگر امروز جنگ جدیدی شروع نمی‌شود به دلیل مدیریت و درایت رهبر انقلاب است که عاملی بازدارنده در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان طی سال‌های اخیر بوده است.

آل هاشم با تاکید بر بازخوانی نظریات فرماندهان ستادی و صفی دوران جنگ تحمیلی، گفت: به خاطر وقار انقلاب اسلامی باید ۴۰ سالگی جنگ تحمیلی گرامی داشته شود چرا که دفاع مقدس مایه بالندگی و غرور ملی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران با ایستادگی در برابر تجاوز متجاوزان پیروز و سربلند میدان جنگ شد، افزود: به گواه قضاوت تاریخ، میزان ایستادگی مردم سلحشور و تاریخ ساز ما در برابر دشمنان فراموش شدنی نیست و در بزرگداشت ۴۰ سالگی این حماسه آفرینی‌ها باید مفهوم جهاد و اشکال مختلف آن در جامعه تبیین شود.

آل هاشم با تاکید بر جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: کسی که جنگ را از نزدیک ندیده و لمس نکرده است، نمی‌تواند در این عرصه اظهار نظر کند، از این رو باید با استفاده از ظرفیت یادگاران جبهه و جنگ، دفاع مقدس را تعریف کنیم تا از تحریف آن جلوگیری شود.

نظر شما