شناسهٔ خبر: 66721208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مقابله با صید ترال در برنامه مرزبانی استان بوشهر

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با تأکید بر ساماندهی شناورهای بدون هویت در سواحل استان گفت: مبارزه با صید ترال در خلیج‌ فارس اولویت برنامه فرماندهی مرزبانی استان بوشهر قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سرهنگ عبدالله خسروی ظهر امروز در جلسه هماهنگی امنیت دریانوردی با بیان اینکه امنیت دریا نتیجه و تلاش همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی است اظهار داشت: خلیج فارس یک گنجینه بزرگ در زمینه‌های مختلف در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و در استان بوشهر قرار دارد و باید به‌صورت صحیح از آن استفاده شود.

وی افزود: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای بهتر استفاده کردن از دریا باید براساس حق و تکلیف سازمانی باشد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر امنیت را یک پدیده چند وجهی اعلام و بیان کرد: با تلاش همه دستگاه‌های متولی امنیت پایداری در مرزهای دریایی خلیج‌ فارس و نوار ساحلی استان بوشهر حاکم است.

خسروی با تأکید بر توجه به حقوق عامه و مردم بر اساس قانون اضافه کرد: ساماندهی شناورهای فاقد هویت باید به‌صورت جدی توسط همه دستگاه‌های متولی پیگیری و اجرایی شود.

وی کنترل و مراقبت از مرز را یکی از وظایف اصلی فرماندهی مرزبانی دانست و بیان کرد: در این عرصه فرماندهی مرزبانی استان بوشهر با تمام توان تلاش می‌کند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه همه سازمان‌ها و نهادهای مختلف باید در راستای استفاده بهینه مردم از نعمت خدادادی دریا در حوزه گردشگری و تفریحی تلاش و بسترهای مناسب فراهم شود افزود: استیفای حقوق مرزنشینان باید به‌صورت جدی انجام شود که در این زمینه مرزبانان تلاش و اهتمام لازم دارند.

خسروی حفظ ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس را رسالت همگانی دانست و اضافه کرد: مبارزه با صید ترال که بزرگترین خسارت را به منابع آبزیان در خلیج‌فارس وارد می‌کند به‌صورت جدی با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از امکانات و سامانه‌های الکترونیکی و اپتیکی در دریا که باعث افزایش امنیت و کاهش جرائم می‌شود در اولویت برنامه مرزبانی استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/190

 

نظر شما