شناسهٔ خبر: 46120379 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

پایداری شبکه ارتباطی در ایام نوروز اولویت است | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری مدیران فناوری اطلاعات استان قم با حضور مدیران تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: پایداری شبکه ارتباطی استان و تأمین تجهیزات برای استفاده از فیبر برای مراکز مخابراتی و رسیدگی به مشکلات اینترنت ثابت از اولویت های اداره کل ارتباطات استان قم ، در ایام نوروز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ، جواد غلام­پور  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در آخرین جلسه شورای مدیران که با حضور مدیران این حوزه با هدف پیگیری مسابل حوزه ارتباطات در ایام نوروز در محل این اداره کل برگزار شد، با تاکید بر تسریع در رسیدگی و رفع مشکلات اینترنت ثابت، گفت: در مقطعی از زمان قرار گرفته ایم که با حساسیت خاصی به خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات توجه می شود و نگاه عموم به حوزه ارتباطات وسیع و پررنگ تر شده، به نحوی که با رشد تکنولوژی، ارتباطات به نیازهای اولیه مردم تبدیل شده، به همین منظور مسئولیت سنگین بر عهده مدیران است و این مهم با تعامل و هماهنگی بیشتر بین دستگاهی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به حرکت رو به جلو و اقدامات مناسب ادارات تابعه استانی در سال جاری و اهمیت به فناوری اطلاعات به عنوان یکی از نیازهای روزمره مردم، افزود: تأمین تجهیزات برای استفاده از فیبر برای مراکز مخابراتی روستاهای ونارچ، قلعه چم، حسین آباد و جنت آباد و رفع مشکل درخواست اینترنت ثابت و رسیدگی به شکایات اینترنت ثابت از اولویت های اداره کل ارتباطات استان قم  در ایام نوروز می باشد.

غلام پور اظهار کرد: هم زمان با شیوع ویروس کرونا، سرمایه گذاری های مناسبی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات منطقه و بهره برداری از چندین پروژه ارتباطی در نقاط مختلف استان انجام شده که با پیشرفت روزافزون پروژه های در دست اقدام شاهد رونق تولید، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و توسعه فضای کسب و کار خواهیم بود. وی در همین راستا از مخابرات درخواست همکاری برای ایجاد بستر VDSL  برای شتاب دهنده های استان کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با تاکید به بررسی و پیگیری وضعیت مصوبات جلسات گذشته شورای مدیران، اظهار کرد: ادارات تابعه وزارت در استان در صورت بروز مشکلات احتمالی و پیش روی اجرای هر یک از مصوبات؛ پیگیری لازم را به عمل آورده تا موارد با ستاد وزارت و دستگاه های اجرایی استانی مطرح و نسبت به رفع هر چه سریعتر موانع و پیشرفت امور اقدام شود.

غلام پور در پایان این جلسه از افتتاح سایت 5G در نیمه شعبان در استان قم خبر داد و تصریح نمود احداث و توسعه نسل پنجم ارتباطی به توسعه شهر هوشمند در کلانشهر قم  کمک شایانی خواهد کرد.

  

نظر شما