شناسهٔ خبر: 46022802 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انصارالله یمن: تماس با آمریکایی ها پیشرفتی نداشت

تهران ایرنا- پایگاه خبری الجزیره به نقل از عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گزارش داد: تماس با آمریکایی ها هیچ پیشرفتی نداشته است.

صاحب‌خبر -

محمد البخیتی چهارشنبه شب در گفت وگو با الجزیره  افزود : به آمریکایی ها اطلاع دادیم که به حملات خود تا پایان یافتن تجاوز ادامه می دهیم.

جزئیات بیشتری در این باره گزارش نشده است.

با این حال محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله روز چهارشنبه ظاهرا در واکنش به خبر ادعایی خبرگزاری رویترز مبنی بر دیدار اعضای این جنبش با مسئولان آمریکایی در پادشاهی یمن اعلام کرد که با آمریکایی ها دیدار نداشته اند بلکه از طریق عمانی ها ارتباط گرفته اند.

وی به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: با مسئولین آمریکایی در پادشاهی عمان دیداری نداشتیم بلکه از طریق طرف عمانی با آنها ارتباط برقرار کردیم. هیچ تماس مستقیمی با آمریکایی ها نداشتیم و دیدگاه خود درباره راه حل بحران یمن را به آنها صرفا از کانال برادران عمانی منتقل کردیم.                  

عبدالسلام افزود: ما آمریکایی ها را نوک پیکان دشمنی علیه یمن می دانیم و به آمریکایی ها ابلاغ کردیم که با قدرت تمام در برابر دشمنی و محاصره مقابله خواهیم کرد.

خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از دو مقام آگاه ادعا کرده بود که مقام های  ارشد آمریکایی اولین ملاقات مستقیم با مقام های حوثی را در عمان انجام دادند.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته و آواره شدند.

نظر شما