شناسهٔ خبر: 46014166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

تالار بورس سرخ پوش ماند

ریزش ۸۳۰۱ واحدی شاخص کل بورس در پایان آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری این نماد را به ارتفاع یک میلیون و ۱۷۷ هزار واحد رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، امروز (چهارشنبه 13 اسفند) ریزش 3281 واحدی شاخص کل بورس در ابتدای ساعات کاری آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 182 هزار واحد رساند و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که ریزش 8301 واحدی شاخص کل بورس در پایان آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 177 هزار واحد رساند.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 2165 واحدی معادل 0.70 درصد به رقم 307 هزار و 293  واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با ریزش 379 واحدی معادل 0.09 درصد، عدد 431 هزار و 253 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 247 واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و 720 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور 9511 واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 705 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 7534 واحد کاهش به رقم 832 هزار و 267 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 11752 واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و 381 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای معاملاتی صبح امروز نمادهای فملی، شستا، فولاد، شپنا، خودرو و شتران به ترتیب با 950، 480، 500، 380، 301 و 300 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وتجارت - بانك تجارت، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، خساپا - سايپا و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، بوعلي - پتروشيمي بوعلي سينا، ثاميد - توسعه و عمران اميد، آبادا - توليد نيروي برق آبادان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و وتجارت - بانك تجارت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند. همچنین نمادهای فملی، فارس، شستا، فولادف شپنا، تاپیکو و خودرو به ترتیب با 1200، 1148، 700، 418، 399، 387 و 301 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند و معامله‌گران بورس 3 میلیارد و 950 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و نوبت معامله و به ارزش 44 هزار و 819 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 12 اسفند) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴ هزار و ۶۴۶ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۱۲ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۳۰۹ هزار و ۴۶۱  واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۸۸ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، عدد ۴۳۱  هزار و ۶۱۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۲ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۹۵۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۳۶۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۵  هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۵۰۸ واحد افزایش به رقم ۸۶۹ هزار و ۷۹۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۱۱۶ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۹۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی کگل، فولاد، کچاد، شبندر، فخوز، اپال و پاکشو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، شستا، خودرو و شتران، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فولاژ(فولاد آلیاژی ایران) با ۵.۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سصوفی، سغرب، ستران، ساربیل و پاکشو بود. همچنین نماد معاملاتی کسرام(پارس‌ سرام) با ۱۴.۳۶  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خگستر، پارسیان، وپست، شیران، های وب و البرز قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۹۳۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۱۷ هزار و ۵۵۱ نوبت معامله و به ارزش ۵۶ هزار و ۲۱۰  میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما