شناسهٔ خبر: 46000230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه ایلام:

واقعیات جامعه در رسانه ها منعکس شود/ نقد سازنده و در راستای حل مشکلات جامعه باشد

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مجموعه اصحاب رسانه استان مجموعه خوب و فعالی است، گفت: واقعیات جامعه بایستی در رسانه ها منعکس شود.

صاحب‌خبر -

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، شامگاه ۱۲ اسفند در حاشیه دیدار با مسئولان موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: افتخار آگاهی رسانی به جامعه بسیار ارزشمند است که نصیب جامعه رسانه و مطبوعات استان شده است.

 

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه ارتقای آگاهی جامعه به مراتب بالاتر از امور مادی مورد نیاز است، گفت: تلاش دشمن بر این  است که بر افکار جامعه تاثیرگذاری داشته باشند و با بمباران خبری به دنبال کنترل افکار عمومی در راستای منافع شوم خود هستند،

 

وی با بیان اینکه مجموعه اصحاب رسانه استان مجموعه خوب و فعالی است، گفت: به طور طبیعی اختلاف سلیقه وجود دارد اما در اصول اختلافی وجود ندارد و اختلاف سلیقه موجب رشد جامعه می شود.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: رسانه ها نقش مهمی در زمینه فرهنگ سازی به ویژه در این شرایط شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی دارند، فرهنگ کمک به هم و جامعه باید از طریق رسانه ها در سطح استان ترویج و نهادینه شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نقد باید نقد عملکرد و رفتار باشد و نه نقد شخص، یادآور شد: کار نقد امری سخت و فعالیت خبری نیز یکی از مشاغل سخت است، هر چه سرعت در انتشار خبر بیشتر شود احتمال خطا در آن نیز بیشتر می شود، لذا این شغل استرس زا است و باید مقداری در انتشار اخبار بر صحت و شرایط زمانی انتشار خبر نیز باید توجه کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه واقعیات جامعه بایستی در رسانه ها منعکس شود، خاطرنشان کرد: از طرفی نیز باید مراقب بود که اخبار و انتقادات در راستای تضعیف نظام اسلامی نباشد، نقاط قوت نظام و دستاوردهای نظام اسلامی به منظور امید آفرینی، نشاط و امید به آینده برای جامعه بیان شود.

پایان پیام/92

نظر شما