شناسهٔ خبر: 66352633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مازندران خبر داد

عزم مازندران برای صادرات گسترده محصولات کشاورزی

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: این استان با برخورداری از ظرفیت های منحصر به فرد اقتصادی از جمله تولید گوشت مرغ و محصولات کشاورزی، آماده صادرات گسترده تولیدات به کشورهای مختلف جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز شنبه در در بازدید از کشتارگاه صنعتی ساوانا گلوگاه در جمع خبرنگاران افزود: این‌مجموعه بزرگ تولیدی به واسطه ایجاد زنجیره تامین، ارزش آفرینی بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: مجموعه ساوانا ۴۰ هزارتن در سال تولید دارد و امسال با مشارکت‌مردم به ۶۰ هزار تن هدف گذاری شد.

استاندار مازندران یادآور شد: با جدیت و پیگیری مدیر ارشد و مدیران مجموعه ساوانا، این واحد زنجیره تامین را کامل ایجاد کرده و تا انتهای زنجیره و پساب برای زنجیره بعدی بهره برداری می کنند.

نوری گفت: این صنعت از اهمیت بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است و با توجه به شعار سال با مشارکت ‌مردم این مجموعه مواد اولیه جوجه یک روزه، خوراک دام و خرید تضمینی را از تولیدکننده اصلی و مردم تامین می کنند.

به گفته استاندار مازندران، موانع قیمت های دستوری و صادرات برای مجموعه ساوانا وجود دارد که باید پیگیر باشیم تا زمینه صادرات این مجموعه که استانداردها و کنترل کیفیت جهانی را تامین کند، را فراهم کنیم.

وی افزود: نیازهای ارزی و دریافت ارز برای خرید تجهیزات و همچنین صادرات از نیازهای مهم مجموعه ساوانا است.

عزم مازندران برای صادرات گسترده محصولات کشاورزی

به گفته استاندار مازندران، فعالیت و تلاش برای ایجاد زنجیره تأمین این مجموعه باید تکثیر شود که البته سخت است و با مشارکت مجموعه ها، تلاش شود تا در این صنعت که استان مازندران رتبه اول و تامین کننده است، نقش ممتازتری داشته باشیم.

نوری با برشمردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشاورزی استان و قابلیت صادرات گسترده محصولات تولیدی مازندران به خارج از کشور، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق شعار سال همراه با رفع موانع تولید و تسهیل در امر جهش تولید محصولات کشاورزی استان و نیز جهش در صادرات محصولات کشاورزی استان شد.

استاندار مازندران همچنین به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی محقق می‌شود.

وی در ادامه بازدید از مراحل مختلف کشتار و بسته‌بندی گوشت مرغ در گروه تولیدی ساوانا، اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای زنجیره تولید در محصولات مختلف کشاورزی استان در دستورکار قرار گیرد.

استان مازندران ۴۶۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی دارد که طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی حدود ۴۲۰ هزار بهره بردار این بخش هستند.

سالانه در مازندران حدود هشت میلیون تن در قالب ۷۲ نوع محصولات کشاورزی با متوسط سرانه زمین هفت دهم هکتار تولید می شود.

عزم مازندران برای صادرات گسترده محصولات کشاورزی

نظر شما