شناسهٔ خبر: 45995265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در کارگروه توسعه صادرات استان زنجان عنوان شد:

پیش بینی صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری از استان زنجان تا پایان امسال

حقیقی از افزایش صادرات استان زنجان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال صادرات استان به ۲۵۰ میلیون دلار برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان ظهر سه شنبه در جلسه کار گروه توسعه صادرات در محل استانداری زنجان اظهار کرد: سلامت مردم اولویت اصلی است هرچند که کرونا زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده است و حتی نمایشگاه های تخصصی نیز در کشور و استان برگزار نمی شود.

 

فتح الله حقیقی با بیان اینکه اگر در پیک سوم همانند پیک چهارم را انجام می‌دادیم شاهد افزایش این بیماری در استان می‌شدیم، ادامه داد: ولی توانستیم با مدیریت درست کرونا را کنترل کنیم.

 

به گفته وی، باید جان آدم‌ها از بیماری کرونا حفظ شود و تنها راه مقابله و کنترل این بیماری هم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

 

به گفته استاندار زنجان، در 11 ماهه امسال صادرات کالا در استان ۹ درصد افزایش دارد و امیدواریم تا پایان سال صادرات کالا از استان به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برسد.

 

حقیقی یادآور شد: طی فروردین ماه صادرات کالا در استان کاهش ۷۸ درصدی داشت ولی با مدیریت درست عملکرد خوب گمرک استان صادرات کالا افزایش یافته است.

 

مدیر کل گمرک استان زنجان نیز اظهار کرد: طی ۱۱ ماه امسال بیش از ۳۳۶ میلیون دلار واردات کالا به استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از چهار درصد رشد دارد.

 

سید میر هاشم احمدی ادامه داد: میزان واردات استان از نظر وزنی  ۳۹۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۹ درصد افزایش دارد.

 

وی افزود: طی ۱۱ ماه سالجاری صادرات کالا از استان زنجان بیش از ۲۳۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش دارد و این میزان صادرات کالا از نظر وزنی ۱۴۱ هزار تن بوده که این میزان صادرات کالا از نظر وزنی هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش دارد.

 

به گفته احمدی، بیشترین صادرات زنجان به ترکیه است و عمده کالاهای صادراتی استان زنجان شمش روی، کابل برق، ترانسفورماتور، ماست، دوغ، خامه، پنیر، شیر، شمش سرب، کاغذ تیشو، کاغذ کاه‌ی، مواد اولیه پلاستیکی، شمش سرب، آبمیوه، پارچه نبافته می‌باشد.

 

پایان پیام/73

نظر شما