شناسهٔ خبر: 45976980 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

افزایش ۳۲ درصدی تولید لوازم خانگی

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: علی رغم افزایش ۳۲ درصدی تولید لوازم خانگی، واردات مواد اولیه نسبت به سال‌های قبل تحریم، کمتر شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با حضور در گفتگوی ۱۸:۳۰ با اشاره به رشد ۳۹.۶ تولید لوازم خانگی در مقایسه با سال قبل گفت: سه میلیون لوازم خانگی بزرگ از ابتدای سال تولید شده است، این درحالیست که نیاز کشور حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار لوازم خانگی بزرگ است.

وی در ادامه افزود: ماه هاست رکود تولید شکسته شده و شرایط خوبی از لحاظ افزایش تولید داریم.

غزنوی تصریح کرد: علی رغم شرایط سخت تحریم، تولیدکنندگان توانستند جای خالی لوزام‌هایی که ایران را ترک کردند، پر کنند.

وی با اشاره به بازار به عنوان مهمترین موضوع در بحث تولید اقتصادی تاکید کرد: تحریم‌ها باعث شد برند‌های خارجی بازار ایران را ترک کنند و بازار در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد ضمن اینکه تولیدکنندگان با استفاده از این فرصت، تولیدات خود ر افزایش دادند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی یادآور شد: با خروج برند ها، آمریکا و برند‌ها انتظار داشتند بازار ایران متلاشی شود، اما ما توانستیم جای خارجی‌ها را پر کنیم به طوری که در یازده ماه گذشته نیاز بازار تامین شده است.

وی با بیان اینکه هیچ تحریمی در صنعت لوازم خانگی نتوانسته اثرگذار باشد، اضافه کرد: علی رغم افزایش ۳۲ درصدی تولید، واردات مواد اولیه نسبت به سال‌هایی که تحریم نبودیم، کمتر شده و این نشان می‌دهد قطعه سازی بیشتر و بیکاری هم کمتر شده است.

در ادامه برنامه، کیوان گردان مدیرکل صنایع فلزی وزارت صمت گفت: در سال جهش برنامه جدی‌ای در خصوص تولید لوازم خانگی گذاشتیم

وی در ادامه افزود: سال گذشته نزدیک به ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی کوچک و بزرگ تولید کردیم، اما امسال تا امروز ۱۴ میلیون دستگاه تولید کردیم

وی با بیان اینکه در روز‌های تحریم، بیش از دو برابر قبل از تحریم‌ها لوازم خانگی در کشور تولید کردیم گفت: برآورد‌های ما نشان می‌دهد که بیش از ۳ میلیارد دلار کاهش ارزبری داشتیم.

در ادامه غزنوی در خصوص چالش‌های پیش روی تولید لوازم خانگی گفت: بعضی از بخش‌های اقتصادی از طریق واردات قطعات نیمه منفصل، در حال رقابت با شرکت‌های داخلی هستند که این به یک معضل تبدیل شده است.

گردان در پاسخ به این انتقاد گفت: برخی شرکت‌های داخلی برای اولین بار در حال تولید لوازم خانگی خاصی هستند و در تعداد محدودی برای نمونه سازی اولیه این کار را انجام می‌دهند که این موضوع در کنترل کامل وزارت صمت است.

دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در ادامه به صورت تصویری به گفتگوی ۱۸:۳۰ پیوست و درباره قاچاق لوازم خانگی گفت: در ۹ ماهه سال ۹۹ میزان کشفیات قاچاق مربوط به لوازم خانگی ۲۹۷ درصد رشد داشته است که این به معناست که اقدامات مبارزه با تشدید با کالای قاچاق به قوت خود باقیست.

وی به قیمت گذاری که به دست خود تولیدکنندگان انجام می‌شود، اشاره و تصریح کرد: این قیمت‌ها نباید هم ارز کالای خارجی باشد تا انگیزه برای خرید بیشتر مصرف کنندگان باشد.

<div id="video-display-embed-code_361397" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/811704/361397?width=400&height=300"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_361398" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/811704/361398?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما