شناسهٔ خبر: 45924985 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هاشمی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت میادین میوه وتره بار؛

قیمت نهایی محصولات کشاورزی، ۱۰ برابر قیمت تولیدکننده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها سازمان میادین میوه و تره بار در مقایسه با دیگر بخش‌ها توانسته نمره قابل قبولی از سوی شهروندان بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران که امروز برگزار شد، به تاریخچه و هدف تاسیس میادین میوه و تره بار اشاره کرد و یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد این میادین را شبکه توزیع ناکارآمد محصولات غذایی، کشاورزی و میوه و تره بار عنوان کرد.

به گفته او؛ این ناکارآمدی سبب شده تا از زمان رژیم گذشته، مسئولان به فکر یک توزیع کارآمد باشند. نخستین بازار میوه و تره بعد از انقلاب اسلامی هم در تهران و در زندان «قزل قلعه» ایجاد شد و هدف آن، کم کردن واسطه های زیادی بود که سبب افزایش قیمت محصلات کشاورزی می‌شد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه میادین میوه و تره‌بار با کاهش فاصله میان تولید کننده و مصرف کننده و استفاده از لوازم علمی و فنی توانستند رضایت بخش زیادی از شهروندان را جلب کنند، گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها سازمان میادین میوه و تره بار در مقایسه با دیگر بخش‌ها توانسته نمره قابل قبولی از سوی شهروندان بگیرد.  

هاشمی در عین حال این را گفت که در کنار رضایتمندی شهروندان اما؛ باید نگاه آسیب شناسانه هم به این موضوع داشت. درواقع باید ببینیم آیا واقعا میادین میوه و تره بار واسطه‌ها را حذف کردند؟ احساس می‌شود هنوز قیمت محصولات کشاورزی از تولید کننده تا مصرف کننده ، فاصله‌ای ۱۰ برابری دارد. این فاصله نشان می‌دهد هنوز به اهداف اصلی این سازمان نرسیدیم، هرچند بخشی از قیمت کاسته شده است.

به گفته وی؛ هنوز مشکلاتی در نحوه واگذاری و قیمت غرفه‌ها و قیمت محصولات وجود دارد که اگر تلاش شود و این مشکلات را حل کنیم، رضایت مندی شهروندان بیشتر خواهد شد.   

بر اساس گزارش سایت شهر، صبح امروز، هشت بازار جدید میوه و تره‌بار در پنج پهنه شمالی، جنوبی، غربی، شرقی و مرکزی پایتخت با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی و بخری اعضای شورای شهر و مدیران شهری افتتاح شد.  علاوه ‌بر این هشت بازار، یک خوابگاه کارگری و ساختمان متمرکز ستادی این سازمان نیز همزمان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما