شناسهٔ خبر: 45663088 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیران چگونه در موسسه باران زبان انگلیسی یاد می گیرند؟

سازمان های پیشرو و آینده‌نگر سعی می‌کنند همواره نگاهی توسعه‌گرایانه و گاها تهاجمی داشته باشند و با برگزاری دوره‌های آموزشی، زمینه لازم را برای پیشرفت کارکنان خود فراهم کنند. مدیران این سازمان­ها برای چابکی در آینده از امروز برنامه ­ریزی و اقدام می­ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابراعلام موسسه باران، یکی از مهارت‌هایی که همه کارکنان در تمام سطوح به آن نیاز دارند، تسلط بر زبان انگلیسی است. توسعه ارتباط‌های خارجی و ضرورت دسترسی گسترده کارکنان به دانش فنی و تخصصی بین ­المللی از طریق شبکه اینترنت لزوم آشنایی با زبان انگلیسی را دوچندان کرده است.

موسسه افق ارتباط بین ­المللی باران (موسسه باران)، به صورت تخصصی دوره‌های متنوع آموزش زبان انگلیسی را ویژه مدیران ارشد، مدیران میانی و کارکنان سازمان‌ها طراحی می‌کند.

در طراحی محتوای این دوره‌ها دو عامل مهم در نظر گرفته می‌شود: اول میزان آشنایی افراد با زبان انگلیسی و دوم حوزه تخصصی فعالیت سازمان. به این صورت که اگر یک شرکت در حوزه صنایع غذایی فعالیت می‌کند، محتوای آموزشی مدیران و کارکنان آن متناسب با همین حوزه طراحی می‌شود.

دوره‌های آموزشی موسسه باران برای مدیران ارشد سازمان شامل مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین به صورت کلاس­های VIP (تک‌نفره) اجرا می‌شود. زمان این کلاس‌ها متناسب با برنامه این افراد تنظیم می‌شود و محتوا نیز به صورت کاملا سازگار با نیازهای آن‌ها خواهد بود.

برای مدیران میانی سازمان کلاس‌های CIP (گروه‌های دو تا چهار نفره) در نظر گرفته می‌شود. کارشناسان و سرپرستان سازمان می‌توانند در کلاس­های گروهی که تقریبا شش نفره است، شرکت کنند.

در حال حاضر کلاس‌های VIP و CIP هم به­ صورت حضوری و هم آنلاین برگزار می­ شوند. با توجه به اینکه با متد تخصصی، موسسه باران توانسته است کیفیت بسیار بالایی در کلاس­های آنلاین به دست بیاورد، سازمان­ها از برگزاری این کلاس‌ها به صورت آنلاین در کنار کلاس­های حضوری استقبال می­ کنند.

چالش آموزش زبان انگلیسی به مدیران ارشد شرکت‌ها

مدیران ارشد شرکت‌ها و سازمان‌ها، افرادی پرمشغله و با جایگاه بالای اجتماعی هستند که به دلیل برنامه فشرده کاری، فرصت کافی و زمان منعطفی برای یادگیری ندارند.

تجربه بسیاری از مراکز آموزش زبان گویای این واقعیت است که دوره‌های مدیران معمولا با ۱۰ الی ۱۲ مدیر آغاز می‌شود و در نهایت با یک یا دو نفر به پایان می‌رسد چرا که معمولا مدیران توان حضور منظم در کلاس‌های گروهی را ندارند.

موسسه باران که ۲۰ سال تجربه آموزش تخصصی زبان انگلیسی به مدیران ارشد شرکت‌ها را دارد برای رفع این چالش راه‌حل‌هایی را در نظر گرفته است. در گام نخست، تجربه موفق آموزش زبان انگلیسی به بسیاری از مدیران ارشد که در این موسسه دوره‌ها را با موفقیت سپری کرده‌اند، پیش روی زبان‌آموزان جدید قرار داده می‌شود.

همین عامل به مدیرانی که قصد یادگیری زبان را دارند اما تجربه‌های ناموفق قبلی امید و انگیزه آن‌ها را از بین برده، قوت قلب می‌دهد. در گام دوم، قبل از شروع کلاس‌ها در یک جلسه نیازسنجی که معمولا یک ساعت طول می‌کشد، خاطرات و تجربه‌های زبان‌آموز مرور می‌شود تا مشکل‌هایی که تا آن لحظه مانع یادگیری شده‌اند، شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

این جلسه به زبان‌آموز که فردی بالغ و دارای رده سازمانی بالایی است، اعتماد به‌ نفس می‌دهد. مدیران آموزشگاه نیز پس از این جلسه، بر اساس شناختی که به دست آورده‌اند مناسب‌ترین استاد و بهینه‌ترین الگوی آموزش را انتخاب می‌کنند.

با کنار هم قرار دادن این جزئیات مهم مسیر اختصاصی آموزش برای مدیران طراحی می‌شود. همین الگو به موسسه باران کمک کرده که تا به امروز تعداد بسیار زیادی دوره آموزشی موفق برای مدیران ارشد سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بسیار معتبر خصوصی برگزار کند.

تمایز کلیدی موسسه باران

آن چه که باعث تمایز موسسه باران می­ شود، انعطاف در زمان برگزاری کلاس‌های آموزشی است. با توجه به مشغله بسیار زیاد و جلسه‌های مداومی که مدیران دارند، باران این امکان را ایجاد کرده که متناسب با برنامه مدیران، کلاس‌ها حتی از ساعت ۷ صبح آغاز شود.

مدیران این فرصت را دارند که از اولین ساعت‌های صبح تا آخرین ساعت‌های کاری روز را به عنوان زمان برگزاری کلاس انتخاب کنند. موسسه باران با این الگوی برنامه‌ریزی با کمترین تعداد جلسه‌های از دست رفته مواجه شده است.

در مواردی که به دلیل جلسه غیرمترقبه یا سفر کاری، جلسه آموزشی لغو شده، موسسه به سرعت و با هماهنگی آن مدیر و مدرس اختصاصی‌اش جلسه‌های جبرانی را هماهنگ می‌کند.

سابقه درخشان موسسه باران

آموزشگاه زبان باران تاکنون برای مدیران ارشد صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، بانکداری، فولاد، معادن و فلزات، خدمات فناوری بانکی، بازار سرمایه، بازرگانی خارجی دوره آموزشی اختصاصی برگزار کرده است. سازمان‌های بزرگی مانند سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان حفظ نباتات، فرابورس، بانک ملت و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز از مشتریان کلیدی موسسه باران بوده‌اند.

تجربه مدیران موسسه باران از آموزش به تعداد زیادی از مدیران عامل و اعضای کلیدی هیات‌مدیره شرکت‌های بزرگ به آن‌ها آموخته که شیوه آموزش زبان انگلیسی به این افراد تفاوت بسیار بسیار زیادی با سایر زبان‌آموزان می‌کند.

برخی استادان زبان، به یک مدیر ارشد با همان الگویی آموزش می‌دهند که به یک زبان‌آموز ۱۸ ساله درس می‌دهند. این در حالی است که مدیران ارشد شرکت‌ها فرصت کافی برای انجام تکالیف و مطالعه درس‌ها در فاصله بین دو کلاس را ندارند.

به همین دلیل ضرورت دارد قبل از به چالش کشیدن مدیران با تکالیف خانگی، در آن‌ها انگیزه و اشتیاق یادگیری ایجاد کرد. چنانچه این شوق ایجاد شود، مدیران، خودشان علیرغم وجود مشغله فراوان کاری، برای یادگیری زبان انگلیسی، زمان خالی می‌کنند.

شاه‌کلید موفقیت در یادگیری

با توجه به تاکید زیادی که موسسه باران بر برقراری ارتباط انسانی بین مدرس و زبان‌آموز دارد، حتما در مسیر آموزشی از مدیران نظرخواهی می‌شود و بازخورد آن‌ها نسبت به مدرس و نحوه تدریس او اخذ می‌شود. تجربه نشان داده کلیدی‌ترین عامل موفقیت دوره‌های آموزشی اختصاصی، برقراری ارتباط انسانی موثر بین زبان‌آموز و مدرس است.

این بازخوردها نه فقط یک بار بلکه به صورت منظم و پیوسته در طول دوره آموزش ادامه خواهد داشت. چنانچه مدیری از مدرس یا برنامه ­آموزشی خود رضایت نداشته باشد، موسسه باران در اولین فرصت مدرس یا برنامه­ آموزشی را تغییر می‌دهد و متناسب با ارزیابی‌هایی که انجام می‌شود یک مدرس و یا برنامه جدید به زبان‌آموز پیشنهاد می‌کند.

متد جدید آموزشی در باران

موسسه باران با هدف آسان­تر و اثربخش­تر کردن فرایند یادگیری برای بزرگسالان فعالیت می‌کند. به همین خاطر با استفاده از حدود ۲۰ سال فعالیت آموزشی موثر،  متد آموزشی جدیدی را به نام KLS طراحی کرده است.

در این متد، ۱۲۰ ساعت اول تمرکز اصلی کار روی بحث شنیداری و تقویت مهارت Listening است. لازم است زبان‌آموزان در ابتدا ورودی خوبی داشته باشند. درست مانند کودکی که برای یادگیری زبان در دو سال اول فقط می­ شنود و پس از آن شروع به حرف زدن می­ کند.

در ۱۲۰ ساعت دوم، تمرکز آموزش روی صحبت کردن است. منشاء این صحبت کردن، همان ۱۲۰ ساعت اول است. البته در ۱۲۰ ساعت اول ممکن است Speaking یا صحبت کردن هم آموزش داده شود اما تمرکز اصلی قطعا روی Listening و تقویت مهارت شنیدن است. موسسه باران باور دارد اگر حرف زدن نقره است، گوش دادن طلاست.

کادر آموزشی باتجربه

موسسه باران در جذب نیروی انسانی به عنوان مدرس و کادر اداری بسیار نکته سنج و دقیق است. چرا که مخاطب این موسسه سازمان­ها هستند و نیروی انسانی باید ظرافت‌های برقراری ارتباط کاری با سازمان‌های بزرگ را داشته باشد.

علاوه بر تجربه بالا و مهارت کافی که شرط لازم جذب مدرسان و کارکنان موسسه باران است، صداقت، حسن‌خلق و رازداری نیز از جمله ویژگی‌های اصلی افراد در زمان استخدام است.

موسسه باران به دلیل نوع رابطه‌ای که با سازمان‌های بزرگ و مدیران ارشد شرکت‌ها دارد، با درک تمامی ظرافت‌ها و حساسیت‌ها کادر آموزشی و اداری خود را انتخاب می‌کند.

آموزش در دوره کرونا

از اسفند سال گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، سیستم آموزش موسسه باران علاوه بر حضوری به صورت آنلاین نیز برقرار شد. در این الگو، مدرسان و زبان‌آموزان با استفاده از پلتفرم‌های حرفه‌ای برگزاری کلاس‌های مجازی، ارتباط آموزشی را حفظ می‌کنند.

علیرغم محدودیت‌هایی که در این دوره برای تردد مدیران ارشد شرکت‌های پتروشیمی و فولادی مستقر در عسلویه، ماهشهر، اهواز و اصفهان ایجاد شد، اما برگزاری کلاس‌های آنلاین کمک کرد تا روند آموزش متوقف نشود و ارتباط مدیران با مدرسان‌شان ادامه داشته باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما