شناسهٔ خبر: 45432637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از کلنگ‌زنی هزار واحد مسکن تا اهدای تبلت به دانش‌آموزان مددجو با کمک خیران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: در ایام دهه فجر کلنگ‌زنی هزار مسکن روستایی و محرومان و بهره‌برداری از ۵ هزار طرح اشتغال مشاغل خرد در دستور کار این نهاد قرار دارد.

صاحب‌خبر -

 حجت الاسلام بشیر عالیشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره ارائه خدمات آموزشی به مددجویان این نهاد اظهار کرد: در حوزه فرهنگی ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و هزار و ۶۰۰ دانشجو و ۱۰۰ طلبه را زیر پوشش داریم که از تمامی خدمات تحصیلی بهره‌مند می‌شود.

وی گفت: تامین خوابگاه دانشجویی و کمک به ۱۰۰ طلبه که همچون دانشجویان از خدمات بهره می‌گیرند نیز از اقدامات بعدی این نهاد است.

عالیشاه با اشاره به اهدای تبلت به دانش‌آموزان فاقد امکانات آموزش مجازی تصریح کرد: بحث تبلت دانش‌آموزی و وصل شدن به شبکه شاد برای ما دارای اهمیت است، در این راستا با کمک خیران البته با شیوه کمک یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان توسط خیران و با مشارکت همین مقدار توسط کمیته امداد یک تبلت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تحویل دانش‌آموزان خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در استان مازندران اضافه کرد: خرسندیم که تا به حال خیران زیادی پای کار آمده و بسیج شدند تا حدود هزار و ۴۰۰ تبلت تحویل شود اما تعداد نیازمندان حدود ۴ هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز بوده است که در این زمینه یک خیر در استان مازندران که می‌خواهد گمنام بماند مبلغ ۸ میلیارد تومان را طی یک فقره چک به کمیته امداد امام خمینی پرداخت کرد تا بقیه نیاز تبلت دانش‌آموزان مددجوی این نهاد برطرف شود. 

این مسؤول در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که تکلیف عده‌ای که مددجو نیستند و تبلت ندارند، چیست؟ پاسخ داد: اولویت تبلت اهدایی با مددجویان تحت حمایت است، تبلت‌ها را به مددجویانی که دست‌شان هیچ جایی بند نیست تحویل و چنانچه اضافه بود، مازاد برای تحویل به افراد غیرمددجو آماده می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه از خیران تقاضا دارم در تمامی حوزه‌ها یاری‌گر این نهاد باشند، بیان کرد: با وجود ایام کرونایی و تعطیلی کارگاه‌ها، مردم نوعدوست نسبت به سال قبل ۲۰۰ درصد بیش از سال‌های گذشته در دستگیری از ایتام و ناتوانان مشارکت داشتند.

عالیشاه با اشاره به در پیش بودن ایام جشن نیکوکاری، تاکید کرد: در ایام نوروز مددجویان ما دل‌شان می‌خواهد لباس نو داشته باشد؛انتظار می‌رود خیران دست‌مان را بگیرند چرا که باید ۵۰ درصد از مبلغ مستمری مددجویان را به‌صورت نقدی تامین کنیم که حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در استان مازندران گفت: در حال حاضر در مازندران ۶۷ هزار مددجوی معیشتی‌‌بگیر داریم انتظار می‌رود مبلغ ۲۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده با کمک خیران تهیه شود تا بهترین و شایسته‌ترین خدمات ارائه شود.

این مسؤول با اعلام اینکه در ایام دهه فجر کلنگ‌زنی هزار مسکن روستایی و محرومان را در دستور کار داریم، گفت: در ساخت یک‌مسکن ۵۰ متری برای نیازمندان مسکن، حدود ۳۰ میلیون‌ تومان کمک بلاعوض، ۵۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن با دو سال تنفس، حدود ۲۰ میلیون تومان کمک خیران و کمیته امداد اهدا خواهد شد، در حال حاضر پروانه ساخت هزار و ۱۰۰ ساختمان اخذ شده است.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در حال انجام است، افزود: در بحث اعطای تسهیلات ضمانت‌ها به صورت زنجیره‌ای در حال انجام است، همچنین ضرورت دارد تا از کسانی که نیازمند مسکن هستند به‌خصوص مددجویان بخواهم تا برای دریافت پروانه ساختمانی تعجیل کنند چرا که مسکن یک بسته حمایتی گران است. 

عالیشاه با بیان اینکه سیاست راهبری ما توانمندسازی است، اظهار کرد: در بحث اشتغال ۲۰۶ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که تاکنون ۸۵ درصد از اعتبارات جذب شد، ۷ هزار و ۵۰۰ پرونده تحویل بانک داده شد، سقف تسهیلات از ۲۰ تا۸۰ میلیون تومان است، طی راستی‌آزمایی هزار طرح اشتغال، ۸۵ درصد از طرح‌ها جاری بوده و دارای درآمد هستند، همچنین در ایام دهه فجر بهره‌برداری از ۵ هزار طرح اشتغال مشاغل خرد در استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

نظر شما