شناسهٔ خبر: 45374217 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید عراق بر تقویت توانمندی امنیتی در مبارزه با تروریسم

رئیس جمهور عراق بر اهمیت تقویت توانمندی‌های دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز (پنجشنبه) بر اهمیت تقویت توانایی‌های دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای مقابله با تروریسم در این کشور تأکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: برهم صالح در کاخ السلام در بغداد میزبان کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان به ریاست «محمد رضا آل حیدر» نماینده عراقی بود.

در این دیدار طرفین درباره تحولات امنیتی در کشور و حوادث تروریستی اخیر و انجام اقدامات لازم برای محافظت از امنیت و ثبات شهروندان گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، برهم صالح بر ضرورت ادامه جنگ با تروریسم که تهدیدی برای امنیت کشور و امنیت شهروندان است، تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق تقویت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و توسعه توانایی‌های آن‌ها در مواجهه با چالش‌های امنیتی و ادامه فشار بر هسته‌های خاموش گروه تروریسی داعش که سعی در ایجاد بی ثباتی در برخی از شهر‌ها را دارند، ضروری عنوان کرد.

برهم صالح در این دیدار تاکید کرد: نباید در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی کوتاهی کرد و بستن روزنه‌هایی که ممکن است راهی برای بازگشت گروهک‌های جنایتکار و فعالیت‌های تروریستی آن‌ها باشد ضروری است، زیرا باعث تهدید امنیت شهروندان و دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای می‌شود.

رئیس جمهور عراق پیش‌تر اعلام کرده بود که جهان و منطقه با چالش‌های مشترک تروریسم و افراط گرایی و تشدید تنش‌هایی که بر امنیت و ثبات جهانی تاثیر می‌گذارد، روبرو هستند. مقابله با این چالش‌ها و حفظ امنیت و ثبات نیازمند همکاری بین المللی است.

در همین راستا؛ «امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق در خصوص ورود تروریست‌های داعش از طریق کاروان‌های آمریکایی به کشور و انتقال عناصر تروریستی در پایگاه‌های سوریه و عراق هشدار داده بود.

او گفت: تحرکات آمریکایی‌ها میان عراق و سوریه همراه با تهدید‌ها و حملات تروریستی در مرز و به دنبال آن حملات تروریست‌های داعش در داخل عراق است.

الساعدی اعلام کرد: تداوم حضور نیرو‌های بیگانه داخل عراق تهدیدی امنیتی برای کشور به شمار می‌رود و تمامی نشانه‌ها حاکی از این است که ورود تروریست‌ها به عراق به دست نیرو‌های آمریکایی است که مابین عراق و سوریه و برعکس بدون هیچ نظارتی در حرکت هستند.

این کارشناس امنیتی پیشتر در خصوص تلاش‌های آمریکا برای بازآموزش عناصر و سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در پایگاه «التنف» در استان حسکه در شمال شرق سوریه و نزدیک به مرز عراق با هدف فرستادن آن‌ها به عراق از طریق پایگاه عین الاسد هشدار داده بود.

انتهای پیام/

نظر شما