شناسهٔ خبر: 45360498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار

استان مرکزی آماده برگزاری سه انتخابات مهم در سال ۱۴۰۰ است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: استان آماده برگزاری سه انتخابات مهم در سال ۱۴۰۰ است و تدابیر لازم برای برگزاری این آزمون‌های سیاسی به بهترین شکل اندیشیده شده است.

صاحب‌خبر -

سید «علی آقازاده» عصر چهارشنبه در نشست مشترک فرمانداران و هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ استان مرکزی در اراک افزود: استان در سال آتی انتخاباتی برای انتخاب نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی دارد و همزمان با سراسر کشور ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: امید است همه تلاش کنند تا فضای انتخابات به گونه‌ای باشد که اعتماد عمومی مردم بیش از پیش جلب شود و اقشار مختلف مردم مشارکت گسترده‌ای داشته باشند و رئیس جمهوری با رای بالا و پشتوانه قوی در کشور انتخاب شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: دشمنان از مدت ها قبل برای انتخابات پیش روی کشور برنامه‌ریزی کرده و مردم باید بیش از هر زمانی هوشیار باشند و توطئه‌ها را شناسایی کنند.

آقازاده اظهار داشت: لازم است نشست‌های مربوط به انتخابات در همه شهرستان‌های استان  از سوی فرمانداران و روسای هیات نظارت بر انتخابات و سایر عوامل دخیل در این آزمون سیاسی، برگزار و دنبال شود.

وی گفت: استان مرکزی تجربه‌های خوبی در برگزاری انتخابات مختلف دارد و امید است در آزمون‌های پیش روی سیاسی نیز کارنامه درخشانی کسب کند.

استان دارای ۱۲ شهرستان و  بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

به دنبال رد صلاحیت نماینده منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان برای راهیابی به مجلس یازدهم، علی‌اکبر کریمی ( نماینده اراک) به عنوان  نماینده معین این حوزه انتخابیه منصوب شده است و قرار است انتخابات  آن سال آینده برگزار شود.

نظر شما