شناسهٔ خبر: 45332028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر شرکت ارتباطات زیر ساخت سمنان مطرح کرد:

ساخت و ساز مرتفع در حریم دکل های مخابراتی معضل حوزه ارتباطات سمنان

مدیر شرکت ارتباطات زیر ساخت استان سمنان به ارتباطات کوآنتومی به عنوان مهمترین بحث امنیتی در ارتباطات اشاره کرد و گفت: کم توجهی به دستورالعمل هیات وزیران در خصوص رعایت حریم دکل های مخابراتی و حفظ ارتفاع لازم با تجهیزات مربوطه معضل این حوزه است.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا از سمنان، سیدمحمدرضا سادات حسینی مدیر شرکت ارتباطات زیر ساخت استان سمنان گفت: با شیوع کرونا فعالیت های حوزه ارتباطات نه تنها کاهش نیافت بلکه به مراتب افزایش یافته و بر حجم فعالیت ها و اقدامات این حوزه نیز افزوده شد . 

وی یادآور شد: بروز برخی مشکلات و معضلات همچون عدم هماهنگی به منظور انجام حفاری، تعریض و ...  توسط برخی از دستگاه ها سبب می شود تا خدمات رسانی مجموعه های تخصصی حوزه ارتباطات را با مشکل همراه کند. 

حسینی بیان کرد: با تشکیل کمیسیون های حفاری در فرمانداری های استان مشکل عدم هماهنگی دستگاه ها با یکدیگر برطرف واین معضل رفع خواهد شد . 

مدیر شرکت ارتباطات زیر ساخت استان سمنان بر اساس مصوبه ی هیات وزیران هر گونه ساختمان سازی با ارتفاع بالاتر از ۱۷ متر در فاصله ۲۰۰ متری دکل‌های مخابراتی و ارتباطی ممنوع است که در برخی شهرستان‌ها این قانون رعایت نمی شود و ضروری است اهتمام لازم در اجرای این قانون انجام شود . 

وی تصریح کرد: پروژه نور ۲ از جمله پروژه های تکمیل شده شرکت زیر ساخت استان است که در انتظار بهره‌برداری و افتتاح آن در ایام الله دهه مبارک فجر یا پس از آن هستیم . 

سادات حسینی با اشاره به اینکه از طول مسیر 60 هزار کیلومتری کابل کشی شده در کشور 3 هزار کیلومتر آن متعلق به استان سمنان است افزود: ۱۵ مشترک بزرگ ترافیک اینترنت اعم از اپراتور های تلفن همراه، سازمان‌ها ، شرکت ها و ... ترافیک را از شرکت ارتباطات زیرساخت سمنان تهیه و سپس در سطح استان توزیع می کند.

نظر شما