شناسهٔ خبر: 45341210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با وجود ممنوعیت قانونی در برخی شهرهای استان صورت می گیرد:

احداث غیرقانونی ساختمان‌های مرتفع بیش از 17 متر در نزدیکی دکل‌های مخابراتی

مدیر شرکت ارتباطات زیر ساخت استان سمنان از احداث غیرقانونی ساختمان‌های با ارتفاع بیش از 17 متر در نزدیکی دکل‌های مخابراتی در برخی شهرستان‌های استان سمنان انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

سیدمحمدرضا سادات حسینی با گلایه از عدم توجه برخی از شهرداری‌های استان به قوانین اظهار کرد: احداث این ساختمان‌ها برخلاف قوانین کشور صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در حوزه ارتباطات، کم توجهی به دستورالعمل هیئت وزیران در خصوص رعایت حریم دکل‌های مخابراتی و حفظ ارتفاع لازم با این‌گونه تجهیزات و امکانات است خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه‌ی هیات وزیران‌، هر گونه ساختمان سازی با ارتفاع بالاتر از ۱۷ متر در فاصله‌ی ۲۰۰ متری دکل‌های مخابراتی و ارتباطی ممنوع است اما متاسفانه با وجود صراحت قانون،در برخی شهرستان‌ها این قانون رعایت نمی‌شود که لازم است اهتمام لازم به این قانون به انجام رسد .

مدیر شرکت ارتباطات زیر ساخت استان سمنان به نقش مهم شهرداری‌ها در این بخش اشاره و تصریح کرد: اگر شهرداری‌های استان در قالب سازوکارهای معین، تعامل لازم را با شرکت زیرساخت استان داشته باشند می‌توان از وارد آمدن خسارت به شهروندان استان در این بخش جلوگیری کرد.

وی خواستار همکاری بیشتر دستگاه های مسوول با این اداره کل شد و ادامه داد: بروز برخی مشکلات و معضلات همچون عدم هماهنگی به منظور انجام حفاری، تعریض و...  توسط برخی از دستگاه‌ها سبب می شود تا خدمات رسانی مجموعه های تخصصی از جمله حوزه ارتباطات را قدری با مشکل همراه کند.

مدیر شرکت ارتباطات زیر ساخت استان سمنان به معضل حفاری ها در شهرها پرداخت و گفت: با تشکیل کمیسیون های حفاری در فرمانداری های استان مشکل عدم هماهنگی دستگاه ها با یکدیگر برطرف و این معضل رفع خواهد شد .

سادات حسینی به ایجاد زیرساخت های ارتباطی در این استان اشاره و تصریح کرد: در حوزه ی ارتباطات و در بخش فیبر نوری اقدامات بسیار خوب و بزرگی در سطح استان سمنان به انجام رسیده است .

وی از تلاش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خبر داد و افزود: پروژه ی نور۲، از جمله پروژه‌های تکمیل شده ی شرکت زیر ساخت استان است که در انتظار بهره برداری و افتتاح آن در ایام الله دهه مبارک فجر یا پس از آن هستیم.

این مدیر مسوول با بیان اینکه استان سمنان از زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی خوبی برخوردار است اظهار کرد: از طول مسیر ۶۰۰۰۰ کیلومتری کابل کشی شده در کشور ۳۰۰۰ کیلومتر آن متعلق به استان سمنان است .  

وی با بیان اینکه ارتباطات کوآنتومی مهمترین بحث امنیتی در ارتباطات است اضافه کرد: خوشبختانه پتانسیل بسیار خوبی در بحث سیستم انتقال در سطح کشور موجود است.

سادات حسینی خاطرنشان کرد: ۱۵ مشترک بزرگ ترافیک اینترنت، اعم از اپراتورهای تلفن همراه، سازمان ها، شرکت ها و ... ترافیک را از ما تهیه و سپس در سطح استان توزیع می کنند .

وی با برشمردن برخی از خدمات این اداره کل در شرایط کرونایی گفت: با شیوع کرونا، فعالیت های حوزه ارتباطات نه تنها کاهش نیافت بلکه به مراتب افزایش یافته و بر حجم فعالیت ها و اقدامات این حوزه نیز افزوده شد.

انتهای پیام

نظر شما