آغاز برگزاری تمامالکترونیک مناقصات شهرداری پایتخت با امضای دیجیتال
گروه اجتماعی- مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، از برگزاری تمامالکترونیک مناقصات در شهرداری تهران خبر داد که طی آن تمام مراحل انجام معاملات و برگزاری مناقصات به صورت الکترونیکی و با ابزارهایی مانند امضای دیجیتال انجام خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، محمد فرجود؛ مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، با اشاره به ویژگیهای جدید در سامانه معاملات شهرداری تهران، گفت: با عملیاتی شدن فاز جدید این سامانه تمامی مراحل از انتشار آگهی تا دریافت و بارگذاری اسناد و مدارک لازم جهت شرکت در مناقصات و مزایدهها و همچنین برگزاری کمیسیونهای معاملاتی و نیز صورتجلسهها تماماً به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.
فرصتهای برابر برای متقاضیان مناقصات
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، درباره مزایای تمامالکترونیکی شدن فرآیند مناقصات شهرداری تهران، افزود: الکترونیکی شدن و اعلان عمومی معاملات شهرداری، برای تمامی متقاضیان، فرصتهایی برابر ایجاد میکند و موجب حذف گردش کار دستی میشود. همچنین با اجراییشدن امضای دیجیتال در شهرداری تهران، ضمن حفظ کامل محرمانگی، ایجاد شفافیت و امکان نظارت حداکثری بر فرآیندها را در پی دارد. وی با اشاره به لزوم شفافیت و دسترسی آسان به اطلاعات برای پیمانکاران، گفت: در حالحاضر کلیه آگهیها و اسناد مربوط به مناقصات و مزایدههای شهرداری تهران در سامانه تالار معاملات منتشر شده و متقاضیان شرکت در معاملات میتوانند نسبت به دریافت الکترونیکی اسناد از این درگاه اقدام کنند. فرجود؛ با اشاره به اجرای آزمایشی برگزاری الکترونیکی کمیسیون معاملات در سازمان فاوا، افزود: در فرآیند تمامالکترونیک کمیسیون معاملات، پیمانکاران متقاضی شرکت در مناقصهها باید یکبار گواهی امضای الکترونیکی صاحبان امضاء و مهر سازمانی خود را با مراجعه به سامانه مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام، ثبتنام و سپس جهت دریافت به دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر اسناد رسمی منتخب مراجعه کنند و پس از آن میتوانند اسناد مناقصه را بهصورت الکترونیکی امضاء و مهر نمایند و در سامانه معاملات شهرداری بارگذاری کنند.
رمزگذاری و امضای پاکت قیمت
مزایای تمامالکترونیکی شدن فرآیند مناقصات یک ویژگی مهم این سامانه را رمزگذاری و امضای پاکت قیمت دانست و ادامه داد: در این فرآیند، پاکت قیمت، با یک رمز ویژه توسط پیمانکاران رمزنگاری میشود و صرفاً با توکن خاصی که در اختیار کمیسیونهای معاملات شهرداری قرار دارد، قابلیت گشایش مییابد و اطلاعات قیمتهای پیشنهادی در سامانه وارد شده و کمیسیون براساس محاسبات سیستمی همچون محاسبات قیمت عادله و ظرفیت آزاد پیمانکار، اقدام به تعیین برنده میکند. فرجود؛ تأکید کرد: تمامی فرآیندهای پس از برگزاری کمیسیون نیز مانند انعقاد قرارداد، دستور کار، بازدید، صورتجلسات و صورتوضعیت و همچنین معاملات غیرقراردادی در سامانه جامع معاملات پیشبینی شده است. پیمانکاران میتوانند برای دریافت اطلاعات و آموزشهای لازم درخصوص سامانه معاملات شهرداری تهران به نشانی business.tehran.ir مراجعه نمایند.
∎
نظر شما