شناسهٔ خبر: 45319694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سلطانی: همه‌چیز برای بزرگی سپاهان مهیا است/ نویدکیا شناخت خوبی از تیم پیدا کرده است

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: سپاهان ستاره محور یا بازیکن محور نیست و تیم محور شده است، بازیکنان خوبی نیز روی نیمکت دارد و همه چیز برای این‌که سپاهان در این فصل بزرگی کند، مهیا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در آخرین بازی از هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال تیم سپاهان اصفهان در آبادان مهمان صنعت نفت بود و در پایان موفق شد با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست پیدا کند.

طلایی‌پوشان در این دیدار خیلی زود در دقیقه ۶ توسط سجاد شهباززاده به گل نخست رسیدند، در ادامه صنعت نفت فشار زیادی برای رسیدن به گل تساوی ایجاد کرد اما نیمه اول با برتری سپاهان به پایان رسید.

در نیمه دوم صنعت نفت در دقیقه ۷۰ توسط احمد شریعت‌زاده به گل تساوی دست پیدا کرد اما شاگردان محرم نویدکیا در دقایق پایانی و توسط محمدرضا مهدی‌زاده دوباره به گل رسید تا این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود سپاهان به پایان برسد.

به این ترتیب سپاهان به ششمین برد خود در لیگ برتر دست پیدا کرد و با ۴ تساوی و ۲ شکست و کسب ۲۲ امتیاز در رده دوم جدول و هم‌امتیاز با استقلال صدرنشین قرار گرفت؛ صنعت نفت نیز سومین باخت را متحمل شد و با ۲۱ امتیاز به رده سوم جدول سقوط کرد.

همه چیز برای این‌که سپاهان در این فصل بزرگی کند، مهیا است

امرالله سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان اظهار داشت: سپاهان بازی خیلی خوبی انجام داد، البته صنعت نفت تیم سازمان‌یافته و خوبی است که فوتبال خوبی نیز انجام داد و شاید روی گل نخست غافلگیر شدند.

کارشناس فوتبال اصفهان با بیان این‌که سپاهان نتیجه خوبی گرفت، گفت: محرم نویدکیا متناسب با شرایط بازی با صنعت نفت نفرات را انتخاب کرده بود که نشان می‌دهد تیم را به خوبی شناخته است.

وی تصریح کرد: سپاهان ستاره محور یا بازیکن محور نیست و تیم محور شده است و تیم متکی به بازیکن خاصی نیست؛ وقتی بازیکنان اسمی بیرون از زمین هستند، سازمان تیمی خوب است و فوتبال قابل قبولی انجام می‌دهد.

سلطانی با اشاره به این‌که به آینده سپاهان با نویدکیا امیدوار شدم، بیان داشت: البته ضعف‌هایی نیز وجود دارد، سپاهان دوباره از عمق دفاع گل خورد و مدافعان در دفاع نزدیک خوب عمل نمی‌کنند اما در مجموع تیم شرایط خوبی دارد؛ استفاده از نورافکن در خط هافبک شرایط هافبک‌های سپاهان را بهتر کرد و محمد کریمی نیز رفته رفته فضای جلوی دفاع را به خوبی پوشش داد.

کارشناس فوتبال اصفهان در مورد عملکرد نویدکیا خاطرنشان کرد: آرزوی سپاهانی‌های واقعی بود که روزی کادر فنی نیز از اسطوره‌های باشگاه باشد و این اتفاق در حال محقق شدن است، البته زمان می‌برد تا نویدکیا به خوبی مجموعه تیم را مدیریت کند؛ نویدکیا کنار زمین آرامش دارد، سراغ حاشیه‌ها و داوری نمی‌رود و به نظر باید منتظر یک مربی قابل در سطح کشور باشیم.

وی با بیان این‌که امیدوارم سپاهان با تمرکز و آرامش این مسیر دشوار را طی کند، گفت: در نیم‌فصل دوم شناخت مربیان و تیم‌ها از یکدیگر بیشتر می‌شود و کار سخت‌تر است؛ هواداران باید برخی شرایط را درک کنند، تیم ممکن است اسیر حوادث بازی شود و فشار روانی روی بازیکنان و کادر فنی نباید ایجاد کرد.

سلطانی یادآور شد: سپاهان بازیکنان خوبی نیز روی نیمکت دارد و از این نظر می‌توان سپاهان را با پرسپولیس مقایسه کرد و همه چیز برای این‌که سپاهان در این فصل بزرگی کند، مهیا است.

کارشناس فوتبال اصفهان در پایان گفت: امیدواریم رفته رفته فضای بیشتری برای بازیکنان بومی و آکادمی سپاهان بیشتر شود البته به زمان نیاز است تا تیمی داشته باشیم که حداقل نیمی از تیم بومی باشد؛ نمی‌توان کادر فنی را تحت فشار قرار داد و باید کم کم این فرصت به استعداد‌های بومی و آکادمی سپاهان داده شود.

شهباززاده به صدر جدول گلزنان لیگ برتر رسید

 

بر اساس آمار متریکا سپاهان در بازی با صنعت نفت آبادان ۴۱ درصد مالکیت توپ را در دست داشت و ۷۵ درصد از ۳۸۳ پاس طلایی‌پوشان در این دیدار به درستی به مقصد رسید؛ همچنین سپاهان ۸ ضربه زد که ۴ ضربه در چارچوب بود.

در پایان این دیدار محمدرضا مهدی‌زاده که گل دوم سپاهان را به ثمر رساند با نمره ۸.۲ از متریکا به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد؛ مهدی‌زاده ۸۰ درصد در نبردها موفق بود و ۵ بار پاس حریف را قطع کرد.

سجاد شهباززاده با گلی که در این بازی به ثمر رساند، خود را در جدول گلزنان لیگ برتر ۱۰ گله کرد و به تنهایی در صدر جدول ایستاد؛ سروش رفیعی نیز در بین بهترین پاسورها با ۳ پاس گل در صدر است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج۲۰/

نظر شما