شناسهٔ خبر: 45317308 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

نشست مجازی توسعه همکاری های ورزشی ؛

بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان

روسای فدراسیون های شنا، شیرجه و وانرپلو، والیبال و تکواندوی دو کشور صربستان و ایران نسبت به همکاری های دو طرفه در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی این رشته ها تاکید کردند .

صاحب‌خبر -

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، نشست مجازی توسعه همکاری های ورزشی بین معاونت توسعه ورزش قهرمانی جمهوری اسلامی ایران و آکادمی ورزشی بلگراد وزارت ورزش جمهوری صربستان عصر امروز با حضور مهدی علی نژاد معاون توسعه وررش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد . روسای فدراسیون های شنا، شیرجه و واترپلو، والیبال و تکواندوی از دو کشور که همکاری های نزدیکی با هم دارند ، در این نشست حضور. داشتند .

رییس فدراسیون تکواندوی صربستان آغاز همکاری های دو کشور صربستان و ایران را از سال ٢٠٠٥ میلادی عنوان و تصریح کرد : ایران در زمینه تکواندو تجربیات ارزشمندی را که به ارمغان آورده بود در اختیار ما گذاشتند که قطعا این همکاری مستمر خواهد بود .

پولادگر ریس فدراسیون تکواندو هم با اشاره به تعامل های سازنده دو کشور در زمینه تکواندو گفت : دانش تکواندو را سخاوتمندانه در اختیار همه کشورهایی که خواهان این همکاری بوده اند، گذاشته ایم و اعتقاد داریم که ورزش بهترین بهانه برای تعمیق دوستی ها و روابط در همه زمینه ها داشته است . گاییچ ریس فدراسیون والیبال صربستان نیز از همکاری با ایران در سال های گذشته ابراز رضایت و خرسندی کرد و ایران و صربستان را دارای مردمی مبارز و با احساس و عواطف دانست و از اعزام مربیان و مدرسان والیبال بانوان صربستان به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال ایران هم نقش صربستان در مسیر توسعه و پیشرفت والیبال ایران را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد : بسیاری از اهالی والیبال صربستان نقش مهمی در پیشرفت والیبال ایران داشتند و اکنون نیز که یکی از استراتژی های ما توسعه والیبال بانوان است از حضور مربیان و مدرسان والیبال بانوان صربستان در ایراناستقبال مَی کنیم . رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران از همکاری و هم افزایی دو کشور به نیکی نام برد و از ألکساندرچلیچ مربی صربستانی تیم ملی واترپلو که نقش مهم در مقام سومی و مدال برنز ایران در بازی های آسیایی ٢٠١٨ بعد از ٤٤ سال داشت به عنوان یکی از چهره های موفق ورزش کشورمان نام برد و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها ادامه یابد و منجر به موفقیت های ورزش دو کشور شود .  

معاون وزیر آموزش و توسعه فناوری صربستان گفت : جمهوری صربستان از لحاظ برخورداری از دانش و أساتید برجسته در سیستم آموزشی دارای شهرت و کیفیت بالایی است و وزارت آموزش و پرورش صربستان از ارتقا سطح همکاری آموزشی وورزشی دو کشور حمایت می کند .

پروفسور بوژان توبیخ در این نشست مجازی مناسبات و مراودات مختلف بین ایران و صربستان در سطح بسیار عالی توصیف کردو با ابراز رضایت از ارتباطات ورزشی و آموزشی دو کشور تصریح کرد : نشست امروز می تواند در توسعه ارتباطات نقش مهمی ایفا کند و در استمرار جلسات گذشته که با سفیر ایران در بلگراد داشتیم ، سطح همکاری های آموزشی دو کشور ارتقا مَی یابد .


این مقام مسئول افزود : جمهوری صربستان از لحاظ برخورداری از دانش و أساتید برجسته در سیستم آموزشی دارای شهرت و کیفیت بالایی است و وزارت آموزش و پرورش صربستان از ارتقا سطح همکاری آموزشی و ورزشی دو کشور حمایت می کند .

 

رییس شورای اکادمی ورزش صربستان که دراین نشست سخن می گفت ،ضمن قدردانی از مجموعه مسوولان این وزارتخانه به ویژه دکتر علی نژاد به خاطر هماهنگی برای برگزاری این نشست ،چنین جلساتی را فرصتی برای تبادل اطلاعات، تجربیات وگسترش همکاری های مشترک به ویژه در ورزش عنوان کرد.
وی در این نشست از ۲۸ ژوئن به عنوان بیست وپنجمین سالگرد تاسیس اکادمی ورزشیبلگراد یاد کرد که وزارت ورزش صربستان در نظر دارد با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا به همین مناسبت کنگره دو روزه علمی ورزشی را در تاریخ ۲۵ و۲۶ ژوئن برگزار کند

او در ادامه با بیان اینکه اکادمی ورزشی بلگراد تنها مرکز آموزشی ورزشی رسمیت یافته از سوی فدراسیون جهانی است گفت:این مرکز از سوی آموزش عالی ،اموزش و توسعه فناوری صربستان به رسمیت شناخته شده و به این معنی است که ما میتوانیم به تمامی تعهدات علمی ورزشی مان عمل کنیم.
رییس شورای اکادمی ورزشی صربستان این نکته را توضیح دادکه همکاران و اساتید فعال دراین اکادمی صربستانی نیستند بلکه از سایر کشورها نیز در ان حضور دارند که خود ارتقا کیفی فعالیتها را در پی دارد.
او در ادامه بیان کرد که ما ارزش و احترام خاصی برای فرهنگ مردم ایران،دولتمردان به ویژه ورزشکاران تان قائل هستیم چراکه ورزشکاران شما توانسته اند در رشته های مختلفبی در جهان بدرخشند.
جاسنیچ تصریح کرد :صربستان ، بسیاری از رشته های ورزشی از جمله تکواندو ،کشتی و...از ایران بسیار اموخته است وبسیار خوشحالیم که با حمایت مربیان ایرانی دراین رشته ها توانسته ایم به نتایج بسیار خوبی هم دست پیدا کرده ایم.

نظر شما