شناسهٔ خبر: 45311826 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نشست مجازی توسعه همکاری‌های ورزشی برگزار شد؛

تاکید روسای فدراسیون‌های شنا، شیرجه و واترپلو، والیبال و تکواندوی دو کشور صربستان و ایران بر همکاری‌های دو طرفه

روسای فدراسیون‌های شنا، شیرجه و واترپلو، والیبال و تکواندوی دو کشور صربستان و ایران نسبت به همکاری های دو طرفه در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی این رشته ها تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، نشست مجازی توسعه همکاری های ورزشی بین معاونت توسعه ورزش قهرمانی جمهوری اسلامی ایران و آکادمی ورزشی بلگراد وزارت ورزش جمهوری صربستان عصر امروز با حضور دکتر مهدی علی نژاد معاون توسعه وررش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

روسای فدراسیون های شنا، شیرجه و واترپلو، والیبال و تکواندوی از دو کشور که همکاری های نزدیکی با هم دارند، در این نشست حضور داشتند.

رییس فدراسیون تکواندوی صربستان آغاز همکاری های دو کشور صربستان و ایران را از سال ٢٠٠٥ میلادی عنوان و تصریح کرد: ایران در زمینه تکواندو تجربیات ارزشمندی را که به ارمغان آورده بود در اختیار ما گذاشتند که قطعا این همکاری مستمر خواهد بود.

پولادگر ریس فدراسیون تکواندو هم با اشاره به تعامل های سازنده دو کشور در زمینه تکواندو گفت : دانش تکواندو را سخاوتمندانه در اختیار همه کشورهایی که خواهان این همکاری بوده اند، گذاشته ایم و اعتقاد داریم که ورزش بهترین بهانه برای تعمیق دوستی ها و روابط در همه زمینه ها داشته است.

گاییچ ریس فدراسیون والیبال صربستان نیز از همکاری با ایران در سال های گذشته ابراز رضایت و خرسندی کرد و ایران و صربستان را دارای مردمی مبارز و با احساس و عواطف دانست و از اعزام مربیان و مدرسان والیبال بانوان صربستان به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال ایران هم نقش صربستان در مسیر توسعه و پیشرفت والیبال ایران را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: بسیاری از اهالی والیبال صربستان نقش مهمی در پیشرفت والیبال ایران داشتند و اکنون نیز که یکی از استراتژی های ما توسعه والیبال بانوان است از حضور مربیان و مدرسان والیبال بانوان صربستان در ایران استقبال مَی کنیم.

رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران از همکاری و هم افزایی دو کشور به نیکی نام برد و از ألکساندرچلیچ مربی صربستانی تیم ملی واترپلو که نقش مهم در مقام سومی و مدال برنز ایران در بازی های آسیایی ٢٠١٨ بعد از ٤٤ سال داشت به عنوان یکی از چهره های موفق ورزش کشورمان نام برد و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها ادامه یابد و منجر به موفقیت های ورزش دو کشور شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما