شناسهٔ خبر: 45261644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شهردار شیراز:

۲ هزار و ۳۰۰ پروژه در حوزه های متفاوت در شیراز وجود دارد

اسکندرپور با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ پروژه در حوزه های متفاوت در شهرستان شیراز داریم، گفت: ۱۲۰ پروژه شاخص در مناطق وجود دارد و ۲۷ پروژه شاخص هم توسط معاونت ها پیگیری شد که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ، «حیدر اسکندرپور»، امروز (شنبه 4 بهمن) در جمع خبرنگاران که در باغ «جهان نما» شیراز برگزار شد، گفت: در ماه های آینده افتتاح پروژه ها را داریم، ما در سال 99 به خاطر آنکه بتوانیم پروژه ها را بهتر مدیریت کنیم پروژه ها در 11 منطقه شهرداری دسته بندی کردیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه 2 هزار و 300 پروژه در حوزه های متفاوت در شهرستان شیراز داریم، تاکید کرد: 120 پروژه شاخص در مناطق وجود دارد و 27 پروژه شاخص هم توسط معاونت ها پیگیری شد که یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار دارد، بخشی از پروژه ها در دهه فجر و بخش دیگری در روز 14 اسفندماه توسط، رئیس جمهور افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح مناطق پروژه های زیادی داریم که هر 2 هفته یک بار پیشرفت آن پیگیری می شود، اظهار کرد: تلاش کردیم توزیع این پروژه ها، یک توزیع مناسب باشد.

اسکندرپور با تاکید بر اینکه حضور مردم در فضای عمومی به عنوان رویکرد در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در بوستان های تخصصی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که در شهرداری منطقه 2 فضایی به طول 2 کیلومتر و عرض 28 متر، مسیر پیاده، دوچرخه سواری و مکان نشیمن در نظر گرفته شده است، افزود: حدود 300 کیلومتر در شهر مسیر دوچرخه تعریف شده و یا در حال راه اندازی است.

شهردار کلان شهر شیراز با اشاره به اینکه معابر موجود به اندازه کافی عریض نیست و اینکه نمی توانیم مغازه های مرکز شهر را که قیمت میلیاردی دارند را عقب نشینی بدهیم، اما الزام مسیر دوچرخه در آن مناطق و سایر طرح ها وجود دارد، افزود: در ارتباط با دفع آب های سطح هم باید گفت در سال های گذشته شهرداران وقت تاکنون تلاش زیادی برای دفع آب های سطحی انجام دادند و لوله های دفع آب هم بر اساس شکل بارش شیراز، ایجاد شده است.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون سنگ فرش «ارم» هم گفت: آیا ما ظرفیت های گردشگری شیراز را در همان اندازه باید دید یا ظرفیت های بیشتری برای آن در نظر گرفته شود، اعتقاد دارم اطراف مناطق گردشگری، ظرفیت های بیشتری در نظر گرفته می شود.

شهردار شیراز گفت: در خصوص پیاده سازی بلوار «ارم» برنامه ریزی هایی انجام شده است که شورای ترافیک شهرستان شیراز هم جلساتی در این خصوص گرفته است.

اسکندرپور با اشاره به اینکه همه خیابان ها «ارگ کریمخان» را سنگ فرش خواهیم کرد، تاکید کرد: اگر توانستید از تبعه های «افغان» در تمام پروژه های کلان شهرها حذف کنید اینجا هم حذف می شوند.

وی با یادآوری این مطلب که تا پایان سال چهار میلیون متر مربع آسفالت ریخته خواهد شد، افزود: هنوز 2 میلیون متر مربع آسفالت مورد مطالبه مردم است.

به گفته شهردار شیراز، آمار تغییر کاربری باغات قصردشت طی 20 سال گذشته موجود است و در طول سه سال گذشته ما کمترین میزان تغییر کاربری را داشته ایم، اضافه کرد: در گروه یک هیچ باغی تغییر کاربری نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه «زاگرس سبز» و «هر شیرازی یک درخت» هم جز پروژه های مردم محور است، تاکید کرد: این پروژه توسط سازمان سیما و منظر و با همکاری انجمن های مردم نهاد شکل می گیرد.

اسکندرپور در خصوص نوروز 1400 هم گفت: امیدوارم ویروس از بین رود اما برنامه گل آرایی شهر شیراز انجام خواهد شد.

پایان پیام/130

نظر شما