شناسهٔ خبر: 45245065 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بدرفتاری با گارد ملی آمریکا و استقرار آنها در پارکینگ اطراف کنگره

تهران- ایرنا- اعضای گارد ملی آمریکا ۲۴ ساعت پس از استقبال گرم سناتورها و نمایندگان آمریکایی از آنها در ساختمان کنگره، حالا چنان مورد بد رفتاری قرار گرفتند که این نوع برخورد را خیانت به خود عنوان می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نشریه پولیتیکو، هزاران نفر از اعضای گارد ملی آمریکا با دستور مقام های  پلیس کنگره پس از انجام وظیفه در مراسم تحلیف ریاست جمهوری و غائله روز ۶ ژانویه، از ساختمان کنگره بیرون رانده شده و بیرون ساختمان یا در پارکینگ های نزدیک مستقر شدند.

به گفته یکی از اعضای گارد ملی، یکی از واحدها که در ساختمان دیرکسن سنا استقرار یافته بود، روز پنجشنبه ناگهان با دستور پلیس مجبور به ترک ساختمان شد.

وی ادامه داد که این واحد مجبور به اقامت در یک پارکینگ بدون دسترسی به اینترنت شد و فقط یک واحد سرویس بهداشتی برای ۵ هزار نیرو اختصاص یافته بود.

براساس برخی گزارش ها، فضایی که برای استقرار نیروهای گارد ملی اختصاص یافت، سرد بود و هیچ وسیله گرمایشی برای آنها وجود نداشت.

عضو گارد ملی آمریکا گفت: روز پنجشنبه ده ها سناتور و اعضای کنگره با ما عکس گرفتند، دست دادند و بخاطر خدمتگزاری از ما تشکر کردند. با گذشت ۲۴ ساعت، دیگر استفاده ای برای آنها نداریم و ما را به گوشه یک پارکینگ انداختند. احساس می کنیم به ما خیانت شده است.

پولیتیکو به تصاویری دست پیدا کرده است که نیروهای گارد ملی به صورت فشرده در یک پارکینگ حضور دارند و روی زمین خوابیدند.   

یکی از منابع آگاه اعلام کردکه در ساعت های منتهی به روز جمعه تمام نیروها اجازه بازگشت به داخل ساختمان های کنگره را پیدا کردند.

هزاران تن از اعضای گارد ملی پس از کمک به محافظت از مراسم تحلیف جو بایدن رییس  جمهوری جدید آمریکا در روز چهارشنبه، واشنگتن را ترک کردند.

آماده باش امنیتی سراسری در ایالات متحده در پی شورش و حمله روز ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) به ساختمان کنگره در واشنگتن صورت گرفت. این حمله پنج کشته در پی داشت و تاکنون بیش از یکصد نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند.

نظر شما