شناسهٔ خبر: 45240820 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

در آمد ۷۰۰ میلیون دلاری

رئیس هیئت مدیره شرکت پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: ظرفیت و تنوع محصولات قابل استحصال از این پالایشگاه و تجهیزات منحصر به فرد، آنرا به یک اَبَرپروژه تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  "عبدالحسین ثمری میبدی" در برنامه گفتگوی خبری ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: علت اینکه از پالایشگاه خلیج فارس بعنوان ابرپروژه نام برده می‌شود، ظرفیت و تنوع محصولاتی است که از این پالایشگاه به دست می‌آید و تجهیزات گسترده‌ای که در این پالایشگاه نصب و اجرا شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: پالایشگاه بید بلند با هدف دریافت خوراک از ۴ ال جی ال بزرگ ۹۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ در مناطق بزرگ روزانه به حجم ۵۶ میلیون متر مکعب گاز غنی را دریافت می‌کند که سالانه معدل ۱۶ هزار تن در سال می‌شود که برای صنعت پتروشیمی با ارزش است.

رئیس هیئت مدیره شرکت پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس گفت: در "سیتوپلاسم" که در پلایشگاه انجام می‌شود، تمام هیدروکربن‌های سنگین‌تر از متان را جدا و فرآوری می‌شود و به تناسب نیاز پتروشیمی‌های منطقه تحویل می‌شود.

او گفت: طرح پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در سال ۱۳۸۰ در شرکت ملی گاز شکل گرفت و ساختار اولیه طرح را شرکت ملی گاز با کنسرسیومی که از پیمانکاران داخلی و خارجی از کشور کانادا انجام دادند که بعد‌ها با انصراف پیمانکار کانادایی، شرکت‌های د اخلی توانست ادامه کار را به خوبی انجام دهند.

عبدالحسین ثمری میبدی گفت: درآمدخالص این پروژه، سالانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار است.

ادامه در ویدئو زیر:
<div id="video-display-embed-code_348512" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/808620/348512?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما