شناسهٔ خبر: 45204118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ و هنر زمینه‌ساز تعامل میان دولت ها و ملت‌ها است

پیروزمنش با اشاره به اشتراکات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آذربایجان‌شرقی و نخجوان گفت: فرهنگ و هنر همواره زمینه‌ساز تعامل میان دولت ها و ملت‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ وابسته فرهنگی ایران در نخجوان امروز با سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی دیدار و در راستای افزایش تعاملات فرهنگی و هنری گفت و گو کردند.

«علی پیروزمنش» در این دیدار با اشاره به اشتراکات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آذربایجان‌شرقی و نخجوان و لزوم تقویت آن گفت: فرهنگ و هنر همواره زمینه‌ساز تعامل میان دولت ها و ملت‌هاست و با توجه به اینکه مناسبات خوبی میان ایران و نخجوان وجود دارد  ما علاقمندیم که این مناسبات گسترش و تعمیق یابد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: هنرمندان و فعالان فرهنگی استان توانمندی های بسیاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری دارند که می‌توان با ایجاد تعامل میان فعالان این رشته‌ها روابط میان دو کشور را گسترده‌تر ساخت.

وی آمادگی آذربایجان‌‌شرقی برای برای تعامل با هنرمندان و اصحاب فرهنگ قره‌باغ را اعلام کرد و با اشاره به مرزی بودن آذربایجان‌شرقی؛ این شاخصه را نقطه‌ی عطفی برای ایجاد ارتباط‌های سازنده با کشورهای همجوار دانست.

پیروزمنش با تاکید بر لزوم رصد پتانسیل‌های فرهنگی و هنری موجود در استان و منطقه، به حضور هنرمندان‌ رشته‌های مختلف در برنامه‌های فرهنگی و هنری و هفته‌های فرهنگی ایران در نخجوان اشاره کرد و گفت: حضور و تع امل هنرمندان و اصحاب فرهنگ دو کشور دوست و همسایه باعث بالندگی فرهنگ منطقه خواهد شد.

وی تاکید کرد: گسترش فعالیتهای قرآنی، اجرای نمایش و موسیقی، فعالیتهای مشترک در حوزه فیلم و تبادل و تعامل در حوزه‌ی رسانه، تبلیغات، صنعت چاپ ، حوزه شعر و هنرهای تجسمی و ... می‌تواند از جمله زمینه همکاری های میان دو کشور باشد.

 

پایان پیام/699

نظر شما